Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af moms som kapital til at omdanne fra IVS til ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst hist og pist om omdannelse fra IVS til ApS.

Jeg har lige nu en god sjat stående, der skal betales i moms d. 1/3.

Men, kan jeg i virkeligheden tage 40.000kr af dem, og omdanne til ApS, og så efter omdannelsen, bruge min "nye" kapital til at betale moms med?

Altså jeg vil låne mine egne moms penge, til omdannelse...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Legarth Nielsen:
Jeg har lige nu en god sjat stående, der skal betales i moms d. 1/3.

ARH, AAAARH, AAAAAARH. Det er jo ikke, som John Hannover altid siger "fri kapital". Det er jo gæld.

Det var min, men John kommer garanteret med senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej da - Omdannelse sker ved at der er fri beskattet kapital og ikke ud fra hvad man har stående på en bankkonto eller andet. At skylde moms og have penge til det går jo op i rent 0 og giver ikke en eneste krone kapital. Du må se på hvad din kapital var efter selskabsskat 31/12-2019 så snart du har det - så ved du om du kan omdanne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :





Ved godt at det er gæld. Men må jeg ikke bruge min kapital i driften? I dette tilfælde vil jeg bruge kapitalen til at betale moms med.....


 


I så fald, kunne jeg lave en afdragordning hos Skatmomsen, istedet for at spare de 40.000kr op, kunne jeg afbetale dem til Skat....



Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Legarth Nielsen:
Ved godt at det er gæld. Men må jeg ikke bruge min kapital i driften? I dette tilfælde vil jeg bruge kapitalen til at betale moms med.....

Kapitalen kan være alt fra kr. 1,00 til 49.999,00. Den kan du bruge til: Varekøb, hardware, software osv.

Du har købsmoms og salgsmoms. Disse skal holdes op mod hinanden. Og da du skriver, at du skylder, så er salget større end køb.

Allan Legarth Nielsen:
I så fald, kunne jeg lave en afdragordning hos Skatmomsen, istedet for at spare de 40.000kr op, kunne jeg afbetale dem til Skat....

Igen, nej, det er lettere at finde en kamel i en høstak, end at få godkendt dette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Legarth Nielsen:




Ved godt at det er gæld. Men må jeg ikke bruge min kapital i driften? I dette tilfælde vil jeg bruge kapitalen til at betale moms med.....

 

I så fald, kunne jeg lave en afdragordning hos Skat på momsen, istedet for at spare de 40.000kr op, kunne jeg afbetale dem til Skat....



Igen - HVIS du har en fri beskattet kapital på 40.000 kr så kan du få en revisor til at afgive erklæring. Det har intet med penge i bank at gøre men OM du har en fri beskattet kapital på 40.000 kr mindst - Da du jo ikke kan gøre noget uden revisor så start med sådan en - for du kender ikke forskel på bunden kapital og penge i banken

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit IVS havde 31/12 sidste år en negativ egenkapital på 16.700 kr - Du skal derfor i 2019 kunne afslutte med et positivt resultat der overfører EFTER selskabsskat mindst 57.000 kr til bunden kapital for at denne skal være nok til revisorerklæring for at omdanne til ApS

Hvis du ved, at du 31/12-2019 slutter med et resultat før skat på ca 74.000 kr i overskud og det hele overføres som ca 57.000 efter skat - til egenkapital så er der 40.000 kr til omdannelse - ellers ikke - uanset hvad. Glem alt om moms og det der

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)