Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i dag et APS med min kone hvor vi driver konsulent virksomhed. Vil der være noget forkert i at have et setup hvor man har et fælles APS som man fronter kunder med, og så have et VSO hver for sig hvor man  deler ud efter fortjeneste?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Har i dag et APS med min kone hvor vi driver konsulent virksomhed. Vil der være noget forkert i at have et setup hvor man har et fælles APS som man fronter kunder med, og så have et VSO hver for sig hvor man  deler ud efter fortjeneste?

ja - I må jo gerne lønne efter fortjeneste men må ikke fakturere hvad der jo er lønmodtagerarbejde fra VSO (eller personlig virksomhed) I må fordele med udbytte men det er jo ens til hver hvis I har samme anparter. I kunne have haft I/S og der kunne i bruge VSO - og evt tilmed kun den ene af jer, og i kunne der skævfordele fortjenesten. 

I må ikke fakturere jeres arbejde for jeres ApS fra personlig virksomhed vil være udgangspunktet https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html

I må skævfordele op til topskat ved løn fra jeres ApS direkte - og med udbytte op til 27% og det giver jo meget samme effekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det egentlig ikke så meget for skæv fordele, men mere for at kunne få begge fordele i de to selskabsformer. F.eks. at føre overskud over i vso så man kan modrenge selskabs skatten senere. Men kan bare ikke oversku om skat vil betragte det som bare at flytte penge rundt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke hvad du mener. For at føre penge ud af ApS så skal de være selskabsbeskattede - hvis ikke det er løn. Fakturerer du penge ud af ApS uden skatteindberetning til personlig virksomhed er jeg ret overbevst om, at det ikke er lovligt, jævnfør mit link om lønmodtagere

Hvad ville du opnå Enten beholder du penge i ApS efter 22% selskabsskat eller i VSO med samme - med mindre du mener det er lettere at fordele over flere år i VSO, men jeg er meget sikker på du ikke må fakturere dit arbejde for dit ApS over til enkeltmands med VSO- Vent på nogle af de skarpe revisorer eller gå selv til en
Hæves penge i ApS uden skatteindberetning for a4bejdet vil det være ulovligt og i sig selv udløse skat over 100% som jeg ser dit spørgsmål

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :





Fordelen skulle være at i APS kan du ikke modregne selskabsskat den dag du trækker penge ud, det kan du i et personlig ejet VSO. Så hvis jeg havde et APS med min kone som frontede kunderne ville jeg have den sikkerhed, og det brand der i at have et APS. Mine kone og jeg kunne så have to VSO selskaber som så sendte faktura til vores APS fra VSO for det enkelte arbejde vi havde hver i sær. Det vil sige vi ville skulle betale selskabsskat, men i VSO i stedet. Når vi så en dag trækker penge ud af VSO kan vi så modregne selskabsskatten, som netop er fordelen ved VSO. Men det nok lige krativt nok som du selv siger. Jeg har en revisor, men han er ikke ekspert i VSO og selskabs former generelt. Han sikrer mit regnskab. Men kigger lidt efter en man kunne spare på den her front med.



Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:




Fordelen skulle være at i APS kan du ikke modregne selskabsskat den dag du trækker penge ud, det kan du i et personlig ejet VSO. 


Du sammenligner æbler og pærer! Det giver ingen mening at sammenligne selskabsskat fra et ApS med den virksomhedsskat der kommer af opsparing i en VSO.

 

Den konstruktion du foreslår og med den begrundelse du foreslår er uden nævneværdig effekt; rent skattemæssigt i hvert fald. Om du opsparer overskud i et selskab eller en VSO giver i sidste ende ca. lige meget udbetalt.

Jeg siger ikke, at under de rette omstændigheder, der ikke er forskelle - men jeg tror omkostninger ved konstruktionen og til udarbejdelse af vso m.m. kommer til at udligne en evt. fortjeneste.

Microsoft Konsulent:

Jeg har en revisor, men han er ikke ekspert i VSO og selskabs former generelt. Han sikrer mit regnskab. Men kigger lidt efter en man kunne spare på den her front med.


Det er nok nærmere en bogholder du har! For en revisor der ikke kender til VSO, selskabsformer generelt eller har informeret dig om de risiko som ligger i "rette indkomstmodtager" vil jeg ikke kalde revisor.

Det kan godt være revisor ikke er en beskyttet titel, men et minimum af kendskab til det basale bør, efter min mening, en revisor kende til. Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje om den "revisor" du har bør varetage mere end bare bogføring og regnskabsopstilling.

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da kæmpe forskel i at have overskud i VSO og et APS? I et APS modregner du selskabs skatten når du trækker løn ud senere. Dette gør man ikke i APS. Hvordan kan dette ikke være en stor fordel? Hvis jeg nu gemte overskud til jeg blev ældre ville jeg få 22% mere?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Der er da kæmpe forskel i at have overskud i VSO og et APS? I et APS modregner du selskabs skatten når du trækker løn ud senere. Dette gør man ikke i APS. Hvordan kan dette ikke være en stor fordel? Hvis jeg nu gemte overskud til jeg blev ældre ville jeg få 22% mere?

Ja der en kæmpe forskel mellem ApS og VSO i forhold til hvordan skatten opgøres. Men det beløb du har i hånden når alt skat er afregnet er nærmest identisk.

 

Jeg ved ikke hvor i din beregning det går galt eller hvad du glemmer, men du får ikke i nærheden af 22% mere hvis du gemmer overskuddet i en VSO i forhold til et ApS.

 

Et lille eksempel (bare) til forståelsen.

100 kr. i overskud i ApS - først selskabsskat på 22%, dvs. 22 kr. - udbetaling, 27% i udbytteskat, dvs. 21 kr. - du får 57 kr. udbetalt.

Samme 100 kr. i overskud i personlig virk - Alt spares op i VSO og der betales virksomhedsskat på 22%, dvs. 22 kr. - udbetaling, du beskattes personligt, 8% i am og 38% i a-skat, dvs. 44 kr. herefter modregnes de 22 kr., dvs. 22 kr. i nettoskat. - samlet har du 56 kr. udbetalt.

 

De 2 eksempler er mangler en lang række småting, men som du kan se er forskellen meget lille.

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :





Tak for input. Nu vil jeg ikke gå alt for meget ind i min økonomi, men lad os bare sige man har et overskud på 1 million. Udbytte er er der jo kun en fordel i op til 54k eller 108 hvis man har en ægte fælle. Herefter er det jo stort set lige som topskat. Så jeg ser dit eksempel kun er gældende for et lille overskud.



Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:




Tak for input. Nu vil jeg ikke gå alt for meget ind i min økonomi, men lad os bare sige man har et overskud på 1 million. Udbytte er er der jo kun en fordel i op til 54k eller 108 hvis man har en ægte fælle. Herefter er det jo stort set lige som topskat. Så jeg ser dit eksempel kun er gældende for et lille overskud.



Ja, mit eksempel er gældende for et lille overskud. Men princippet ændrer sig ikke ved et større overskud, det eneste som ændrer sig er %-satserne, da et stort overskud også er lig med Topskat og dermed også progressionsgrænsen i forhold til udbytteskat.

 

Så jeg gentager blot hvad tidligere skrevet, der er de facto ingen eller kun en lille forskel mellem det udbetalte beløb for en VSO i forhold til et ApS.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)