Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud i VSO ordningen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
hej - Jeg har eksempelvis 2. mio stående kontant i min VSO ordning og vil nu købe en ejendom for at slippe for at betale negative renter. Jeg vil dog skyde ekstra penge ind (ikke VSO) for at betale ejendommen kontant. Fungerer det som en almindelig mellemregningskonto (som mellem mig og mit ApS), så jeg kan trække pengene ud igen når jeg senere sælger ejendommen. ?
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:38

pe123:
hej - Jeg har eksempelvis 2. mio stående kontant i min VSO ordning og vil nu købe en ejendom for at slippe for at betale negative renter. Jeg vil dog skyde ekstra penge ind (ikke VSO) for at betale ejendommen kontant. Fungerer det som en almindelig mellemregningskonto (som mellem mig og mit ApS), så jeg kan trække pengene ud igen når jeg senere sælger ejendommen. ?

Det korte svar er; Ja.

Du skal dog være opmærksom på, at mellemregningen skal bogføres separat fra den “ordinære” hævekonto.

Tilmeldt 11. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:54
tak for svaret. Jeg har idag to konti hhv. VSO og privat. Hvis jeg gør dette vil jeg først overføre x kr. fra privat til VSO konto og derefter købe en udlejlejningsejendom fra VSO kontoen. Når ejendommen er solgt og kontanterne er tilbage på VSO kontoen, vil jeg trække det private indskud tilbage til min private konto, uden at dette af skat opfattes som privat hævning. -- Er dette korrekt forstået. På forhånd tak.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)