Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring under likvidation af selskab (ivs)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Jeg har et selskab under likvidation. Alt er afmeldt på virk siden 20-04-2019 og venter enig bare på en erklæring fra erhversvstyrelsen. Jeg fik en opkrævning på den lovpligtige forsikring, som jeg så opsagde, fordi selskabet jo ikke skal have nogle udestående og være helt afviklet, som jeg forstår det? Forsikringen henviser til at cvr-nummeret er aktivt på cvr.dk. Skal jeg stadig have forsikringen, selvom alt andet i virksomheden er afviklet/ afmeld? Ingen aktivitet overhovedet i selskabet og der aftens kun §216 erklæring. en google-søgning gav tvetydige svar. 

Tak for hjælpen på forhånd

mvh. Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip ja så længe der er en adm direktør, og forsikringsselskaber checker normalt det ved afmelding af forsikring. Jeg synes jo det er fjollet men du kan jo høre AES om det evt https://www.aes.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx   Bemærk du er ikke selvstændig men ansat hvis du står som adm direktør. 
Det var dog længe at vente i øvrigt fra april sidste år?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ventet over 8 måneder på en erklæring fra Erhvervsstyrelsen?

Du skal ikke bruge en erklæring fra Erhvervsstyrelsen til en § 216 opløsning.

Men du skal bruge en skattekvittance fra SKAT.

Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, jeg vil følge op på den derfra. Jeg synes nemlig også det lidt svært at tyde. 

-Jeg har haft fat i skat, de siger de aldrig har modtaget anmodningen. - min revisor er ret uforstående. Men tak! 

mvh. Jacob

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob.Nielsen:

Tak, jeg vil følge op på den derfra. Jeg synes nemlig også det lidt svært at tyde. 

-Jeg har haft fat i skat, de siger de aldrig har modtaget anmodningen. - min revisor er ret uforstående. Men tak! 

mvh. Jacob

Hvis din revisor reelt har indsendt anmodningen om skattekvittance via e-mail, så har han også modtaget et sagsnr. 

Hvis det dog er en skattekvittance ifb. et betalingserklæring ifb § 216 så er der dog en særskilt digital løsning som skal bruges: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2253630&vid=0&chk=215268

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)