Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du eller ønsker du at være professionel i dit salgsarbejde?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du eller ønsker du at være professionel i dit salgsarbejde? Så bør du stile efter at blive den bedste til “Basic Fundamentals” inden for salg!

Først identificerer du de vigtigste nøglepunkter i den professionelle salgsproces...Og så opgraderer du dine færdighedder i hvert af disse nøglepunkter. Din styrke vil være at blive stærk hvor du er svagest nu.

Giv dig selv karakter fra 1-10 i hvert nøgleområde af salgsprocessen. 1 betyder at du bør forbedre dig, 10 at du er expert på området.

1. Det første nøgleområde i salg er emnesøgning. Det er kontakten hvor du taler med dine emner – øre til øre, ansigt til ansigt – med kvalificerede emner som kan eller vil købe din service/produkter inden for overskuelig tid. Her taler vi ikke om alle og enhver, men seriøst udvalgte emner som kan eller vil handle med dig.

Karaktergivning i dette nøgleområde: 10 betyder at du er fuldt optaget hver time hele arbejdsdagen og at du taler med så mange emner at du ikke har tid til flere. Karakteren 1 betyder at du er meget ensom, du sidder bare på kontoret, du ringer ikke til nogen og der er heller ikke nogen der ringer til dig. Du bruger typisk din tid på Internettet samt at drikke kaffe.

Det er nemt at give dig selv karakter i emnesøgning. Hvis du bruger 50% af din tid på at tale med emner får du karakteren 5. 70% giver karakteren 7 osv.

2.  Det andet nøgleområde i salg er etablering af tillid og troværdighed. Folk handler ikke med nogen de ikke kan lide! De skal føle at du er deres ven og at de kan stole på dig...Du gør tingene for Deres skyld og interesse!

Karakteren i dette nøgleområde gives for at: Du er positiv, har god energi, udstråler varme og har en empatisk personlighed (empati er evnen til at genkende og forstå andres følelser).

3. Det tredje nøgleområde i salg er evnen til at vudere emnets behov for din service/produkt. Den største fejl du kan begå med et nyt emne er at du tror “at du ved lige præcis hvad emnet har brug for – eller hvad de vil betale for din service/produkt”.

Et hvert emne er unikt. Hun eller han har specielle ønsker, behov, håb og frygt. I den indledende fase af din samtale med emnet stiller du spørgsmål og lytter for at finde ud af om der er et ærligt behov for din service/produkt.

Karaktergivning: 10 gives for en række seriøst udvalgte spørgsmål som analyserer om dit emne  har brug for din service/produkt. Karakteren 1 gives hvis du ikke spørger meget og hvis du gør er det tilfældigt hvad du spørger om, du spørger bare om hvad der falder dig ind.

Det der kendetegner en professionel er forberedelse!

 

Med venlig hilsen

Ove Bjørn Kraft 

 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)