Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hænge en webshop ud på sociale medier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg skriver fordi, jeg har hængt en webshop ud på de sociale medier. På min egen væg.

Jeg har fået leveret en varer som ikke var ligesom beskrevet i webshoppen. Der var så nogle mangler, så jeg bad om returlabel, og penge retur. Bad mig først om jeg kunne sende en video, som vidste fejlen. Hvilket jeg ikke gad bruge noget tid på. Så sagde at det var ikke noget jeg ville.

Webshoppen nægtede at sende returlabel, idet man selv skulle stå for det fik jeg at vide. Men at de gerne vil betale penge tilbage, efter jeg returnerende varen. Der har så været en ordentlig klat dialog over mail mellem mig og en af webshoppens medarbejder. Jeg blev så irriteret at jeg valgte at skrive en anmeldelse på trustpilot om min situation. Så fik jeg så en mail om at hvis ikke jeg slettede anmeldelsen, så ville de ikke viderebehandle min sag.

Så blev jeg endnu mere sur og hang så webshoppen ud på min væg, så det os kunne deles offentligt. Jeg fik jeg for 3 dage siden en mail at de var kede af deres kollega og jeg havde været igennem en tumult sag, men at de nu gerne vil sende en returlabel. Så idag har jeg så fået en mail om at hvis ikke jeg sletter min opslag på min væg, så vil de kører en retssag imod mig. og hvis ikke de skal gå længere ud med denne sag. Så tilbyder de mig at jeg fjerner min anmeldelse på trustpilot samt at vi afslutter sagen her hvor de sender returlabel og penge retur. Så de må have set mit opslag på min væg.

Så mit spørgsmål er kan de kører en sag imod mig, for at hænge dem ud på de sociale medier? Og hvordan skal jeg gribe det an? De nævner at jeg skal slette den anmeldelse 

Tilmeldt 20. Dec 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person





Sagsøge dig for at fortælle om din oplevelse på din Facebook profil? Nej. Det kommer de ikke ret langt med.


 


Hvis jeg var dig, så havde jeg bare forsættet. Det ville være ren underholdning.



Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu kommer det jo meget an på hvad du har skrevet. Har du skrevet om din oplevelse af købet så er det OK, kommer du med beskydninger som du ikke kan bevise, så er det ikke OK

Den med at man selv dækker returlabel ved returnering uden fejl er meget normal, tjek dine købsbetingelser. At du ikke vil være til hjælp til webshoppen, gør deres arbejde meget svært, for du skal stadig som kunde bevise at der er tale om en fejl på produktet og det har du ikke ville. Allerede her kan jeg godt forstå at shoppen tænker, nå her er en som har fortrudt og vil have os til at betale returfragten.

Normalt skal beløbet tilbagebetales når du fremsender kvittering på, at varen er sendt retur. Dog tror jeg langt de fleste webshop afventer at varen ankommer til lager, da man lige skal have mulighed for at se og vurdere varen.

Desuden skal din trustpilot anmeldelse være en korrekt anmeldelse og i det du ikke har sendt varen retur, har shoppen igen ret til at slette dit oplæg.

Alt i alt meget normalt forløb.

At der så går hårklude i den bagefter, er naturligvis ikke godt, men tror at man skal se sagen fra begge sider. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror at du har retten på din side, så juridisk set tror jeg ikke at du behøver bekymre dig. Jeg er ikke jurist eller advokat, så tag mine kommentarer ikke for gode varer:

1. Som forbruger hæfter sælgeren for returfragt ved reklamation - så længe reklamationen er berettiget. Sælgeren må gerne forlange at køberen lægger ud for returfragten, så længe det ikke er afgjort om reklamationen er berettiget.

Af den grund synes jeg det er fair nok, at sælgeren har bedt om en video hvor du påviser at din reklamation er berettiget, og så længe de ikke har noget håndgribeligt om hvorvidt din påstand holder vand, vil det i mine øjne være rimelig hvis du betalte for returfragten. Viser det så at din påstand er god nok, så skal sælgeren betale dig for fragten.

Havde du lavet den video, de havde bedt om, så kunne du have udryddet al tvivl om hvorvidt varen er mangelfuld, og dermed al tvivl om hvem der skal betale for fragten.

2. Behandling af reklamation må ikke nægtes fordi køberen har udtalt dig offentligt om sælgeren. Køberen har ret til behandling af en reklamation, uanset om køberen og sælgeren er venner eller ærkefjender. Det kan ikke betinges at køberen trækker en anmeldelse på Trustpilot eller på sin Facebook tilbage, for at kunne behandle en reklamation.

Når det er sagt: det nytter aldrig at blive sur. Det gælder både webshoppen og dig. Hvor der er to der slås, så er der to der har skyld. Webshoppen bør virkelig lære at kommunikere ordentligt, men heller ikke din reaktion fortjener en guldmedalje - altså hvis jeg læser det korrekt.

Personligt synes jeg det er et meget mærkeligt fænomen at lægge virksomheder ud på nettet. Sand nok, jeg har også gjort det for mange år siden, og uden at pudse min glorie, så er jeg blevet klogere. Har jeg en stridighed med en, så vil jeg prøve at finde en løsning, hvor vi begge to vinder. Jeg ved dog at det er helt almindeligt anno 2020 at lægge virksomheder ud i negativ forstand.

Igen: du har retten sandsynligvis på din side. Men om du moralsk har ret, er noget der kan diskuteres.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)