Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette firma eller ej?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er næsten helt grøn på dette område, så Jeg håber I vil bære over med mig, hvis Jeg stiller dumme spørgsmål.

Jeg har som et lille hygge projekt en informationsside/blog, som er meget sæsonpræget, da 98% af mine besøgende på 1 år besøger min hjemmeside i april/maj/juni måned. Jeg har altid vidst at siden ville have et stort potentiale, men at Jeg ville have 40.000 individuelle besøgende mit første år, og 88.000 individeuelle besøgende i 2019, var over min vildeste fantasi.

Af den grund har Jeg fået lysten til at gå skridtet videre med projektet, og har derfor planlagt at Jeg vil afholde et arrangement i maj måned i år,  hvor deltagerne kan vinde forskellige præmier ved deltagelse.

Min problematik er at deltagerne skal betale mellem 50-75 kr for deltagelse, og har ved undersøgelse en ide om at vi vil blive mellem 300-400 personer.
Det vil jo så give mig en indtægt på mellem 15-30.000 kr inkl. moms.

Mine udgifter er små:
- Online transaktion til billeter.
- Køb af et par bannere/beach flag.
- Nogle T-shirts

Præmierne bliver sponsoreret.
Og al grafisk værk, reklame, betalingsgateaways osv. står Jeg selv for.

Når, men selve mit spørgsmål lyder på hvordan Jeg bære mig ad med økonomien i det, nu når Jeg ikke er cvr registreret.
Jeg ved at der er noget med at man ikke behøves at blive registreret med en omsætning på under 50.000 årligt, men hvordan det fungere aner Jeg ikke, og så kunne Jeg også frygte/håbe at der kommer mange flere deltagere end forventet, så Jeg overstiger beløbet.

Så hvad ville i anbefalde, og er der udgifter Jeg ikke har taget højde for?
Det er som sagt meget nyt, så frygter for alt det uforudsete, samt det at Jeg måske skal registere mit første firma.

Venlig hilsen
Mads S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :





Du må gerne være virksomhed som CPR - så lang tid du ikke kan forvente omsætning over 50.000 kr - Skattemæssigt er der ikke nogen større forskel for dig - da du skal føre fuldt regnskab og angive dit overskud til skat i udvidet selvangivelse


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)