Jeg køber og sælger antikviteter online og har nu besluttet at oprette CVR og registrer moms. I den forbindelse vil jeg benytte brugtmomsordningen som jeg har sat mig ind i, men jeg har lidt opfølgende spørgsmål, som jeg håber nogle herinde kan være behjælpelige med at besvare: 1) Jeg har fuld forståelse for, at der skal kvittering på alle køb og salg. Den udfordring jeg forudser er, at mange af mine køb er online, hvor jeg aldrig møder sælgeren, men blot får varerne tilsendt. Findes der en god kvitteringsløsning ift. online handler (specielt køb)? 2) Er der nogle begrænsninger når man vælger at benytte brugtmomsordningen eller kan der føres almindelig momsregnskab ved siden af? Fx ved køb af computer eller andet inventar til virksomheden? Spørgsmålene er måske åbenlyse, men jeg har ikke kunne finde et brugbart svar nogensteder. På forhånd tak :) |
1 sælger kan vel sende en e mail med navn adresse og varen og prisen - eller lægge en sådan med sammen med varen, et kan du udføre den på forhånd med de korrekte oplysninger
2 brugtmoms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html man kan godt have alm momsaktivitet ved siden af
-------------
med alt jeg ved, hvis du handler brugte varer proff så skal du koster registreres hos politiet og have fast driftsted, men det er ikke mit speciale
vh John Hannover