Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan og må jeg som førtidspensionist have en non profit hobby virksomhed?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Karsten: Jeg sidder som en person med mit på det tørre og når jeg læser dit svar, så tolker jeg det på samme måde som John Hannovers svar: HOLD DIG LANGT VÆK FRA AT DRIVE VIRKSOMHED SOM FØRTIDSPENSIONIST!

Du er nødt til at kippe voldsomt meget med flaget her, for disse mennesker tåler ikke et nederlag, der kræver tilbagebetaling af hverken ydelser, støtte, skat eller noget som helst andet.

Jeg er med på, at du rådgiver i bedste mening, men du bør klart ALARMERE og advare på det kraftigste mod, at mennesker i denne situation forsøger sig med noget hobby-halløj.

Det danske skattevæsen er lige til at lukke op og skide i - sorry to say - men de ødelægger folks liv med latterlige afgørelser og derfor er dette ikke risikoen værd. Bed dem holde sig langt væk fra enhver virksomhed og risiko.

Jeg deler på ingen måde dine grotesk snæversynet holdninger, som tydeligvis bunder i uvidenhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
eg sidder som en person med mit på det tørre og når jeg læser dit svar, så tolker jeg det på samme måde som John Hannovers svar: HOLD DIG LANGT VÆK FRA AT DRIVE VIRKSOMHED SOM FØRTIDSPENSIONIST!
det her jeg nu ikke rådet til - alene har jeg sagt - at man bør høre dem der bevilger førtidspensionen om hvad konsekvensen er - uanset man driver noget som CPR eller i CVR form, for at tjene penge. Formentlig er der vel ikke noget i vejen for det, man skal blot sikre sig, at man ved helt hvad der er af modregning og spille med helt åbne kort overfor førtidspensions kontoret (eller hvad det måtte hedde), Jeg kan ikke se det har med skattevæsenet at gøre - det er alene en sag mellem kommunens rehabiliteringsteam som mig bekendt er dem der bevilger - og så trådstarter, og jeg ville sikre mig skriftligt, præcis hvad trådstarter må - hvad han må tjene og om det gør nogen som helst forskel, om det sker i CVR eller CPR form

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person





Mange tak for alle jere svar.


Jeg starter ikke noget op, planen var at jeg skulle/ville have nemmere ved at skaffe de ting jeg skal buge til det Pen and Paper rollespil. 


Det har været en hård kamp at få min pension og jeg kan ikke klare at skulle slås for den igen, så jeg vil ikke resikere at miste den.


Jeg gør som foreslået, med at købe på nettet og henvise andre til at gøre det samme.


I skal alle sammen have mange tak for den overvældene hjælpsomhed jeg har fået her.



Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man forestille sig at du kunne administrere en Fb gruppe hvor man kunne få hjælp til rollespil og tilbehør? Og uden at du er økonomisk involveret?

Og STADIG ville jeg spørge min sagbehandler om det kan give problemer i forhold til at være eller ikke være arbejdsdygtig i det offentlige system.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:
Jeg deler på ingen måde dine grotesk snæversynet holdninger, som tydeligvis bunder i uvidenhed.

Om det er uvidenhed eller grotesk snæversynede holdninger, skal jeg lade dig selv bestemme men det er bestemt på sin plads at advare kraftigt mod tillid til den offentlige sektor. Blind tillid til et system der er til for systemets og de "professionelle" brugeres skyld, er ekstremt naivt.

Alle der modtager ydelser fra det offentlige eller har med Skat at gøre bør bestemt være på vagt, og det er i bestemt på sin plads at være forberedt på hvor lemfældig retssikkerheden er hvis der opstår konflikt. Det korrekte råd må altid være at sikre sig skriftlig dokumentation for at man agerer i god tro. Det viser sig igen og igen at du ikke kan stole på selv skriftlige aftaler med det offentlige, men i en efterfølgende retssag tæller det alligevel effektivt men ingen garanti at kunne vise sin gode tro på skrift. 

Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Desværre er mine erfaringer med "systemet" det samme.

Så snart der er tale om penge bliver man set på som en udgift og ikke et menneske.

Jeg står selv i en situation lige nu, hvor jeg ikke kan få nogen hjælp til at flytte. Fordi jeg vil flytte fra en kommune til en anden, så må man ikke hjælpe mig her hvor jeg bor, fordi så sender de en udgift til en anden kommune. Og det er det samme der hvor jeg gerne vil flytte til. de må ikke hjælpe en udgift til kommunen.

Så jeg tør ikke tage nogen chancer.

Igen, tak for alt hjælpen.
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)