Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan og må jeg som førtidspensionist have en non profit hobby virksomhed?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan og må jeg som førtidspensionist efter de nye regler have en non profit hobby virksomhed?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er en non profit hobby virksomhed for en? Det begreb findes ikke og kan jo som udgangspunkt ikke drives i CVR form lige umiddelbart. Du må gerne have en hobby - yngle undulater og sælge lidt unger - eller drive slægtsforskning og anden ren hobby - men ellers er det ikke lige et kendt begreb - non-profit hobby virksomhed.

Jeg ville nok tale med dem der bevilgede dig førtidspensionen, hvad du må og ikke må og hvornår der kan være modregning - alt andet kan være farligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Og mange tak for dit svar.
Det kan godt være lidt kedeligt at gå rundt selv og lave ingenting.
Det jeg havde i tankerne var egentlig i forbindelse med noget gammeldags pen and paper rollespil, jeg står snart og skal flytte og det hvor jeg flytter hen er der ikke rigtig nogle lokale forretninger der har noget af det "udstyr" man skal bruge, dvs. special terninger, regel bøger og måske nogle miniature figurer.

Så min tanke var at jeg, hvis jeg startede en lille virksomhed, kunne være i stand til at skaffe de ting hjem til dem som evt. vil være med til at spille, uden selv at have en profit på det.

Det kan godt være jeg er helt forkert på den, og derfor spørger jeg om hjælp/vejledning.

:)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pandekage:
Så min tanke var at jeg, hvis jeg startede en lille virksomhed, kunne være i stand til at skaffe de ting hjem til dem som evt. vil være med til at spille, uden selv at have en profit på det.
det ville jeg ikke gøre - få CVR uden førtidspensions kontoret sagde OK for det. Det må så gøres som ren hobby uden CVR - ganske som CVR som udgangspunkt faktisk kræver erhvervsmæssig aktivitet med ønske om profit - og ikke er til ren hobby - 
Du kan givet selv købe tingene privat og sælge videre i et eller andet omfang privat til samme pris du selv har givet - men jeg ville lade de andre købe selv hver i sær - du kommer let i klemme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil jeg gøre, du skal have mange tak for din hjælp :)
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne arbejde og have selvstændigt bierhverv nogle få timer om ugen, når du er førtidspensionist på den nye ordning.

Din indkomst vil blive modregnet i evt. boligstøtte fra 1. kr. og med 30% af din førtidspension, hvis du tjener mere end 80.300 kr. (enlig) om året. Satserne er anderledes hvis du er gift / har en samlever.

Det er en god idé at lave en aftale med din sagsbehandler inden du går i gang, så du ikke mister din pension pga. misforståelser.

Du kan se satser m.m. på https://bm.dk/ydelser-satser/satser-for-2020/foertidspension/ 

Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :





Tak for hjælpen Smile



Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:
med 30% af din førtidspension, hvis du tjener mere end 80.300 kr. (enlig) om året.

Det fik jeg vist forklaret lidt uklart.

Ved indkomst > 80.300 kr. bliver 30% af indkomsten modregnet i din førtidspension.  

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lidt

Hvornår skal man give Udbetaling Danmark besked om ændrede forhold?

Førtidspensionen bliver beregnet på baggrund af pensionistens aktuelle forskudsopgørelse.

Pensionisten har ikke pligt til at oplyse om indkomstændringer, dog bortset fra indkomster ved selvstændig erhvervsvirksomhed og indkomster, som ikke er skattepligtige i Danmark. Pensionistens bør dog ændre sin forskudsopgørelse ved væsentlige indkomstændringer, for derved at reducere størrelsen af efterreguleringen af pensionen efter årets udgang.

Pensionisten har pligt til at oplyse om ændringer i personlige forhold, der vil medføre en ændring af pensionen. Det kan for eksempel dreje sig om indgåelse/ophævelse af ægteskab eller samliv, ægtefællen/samlever får pensionen inddraget på grund af strafafsoning, ægtefællen/samlever dør m.v.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Du må gerne arbejde og have selvstændigt bierhverv nogle få timer om ugen, når du er førtidspensionist på den nye ordning.

Din indkomst vil blive modregnet i evt. boligstøtte fra 1. kr. og med 30% af din førtidspension, hvis du tjener mere end 80.300 kr. (enlig) om året. Satserne er anderledes hvis du er gift / har en samlever.

Det er en god idé at lave en aftale med din sagsbehandler inden du går i gang, så du ikke mister din pension pga. misforståelser.

Du kan se satser m.m. på https://bm.dk/ydelser-satser/satser-for-2020/foertidspension/ 

Karsten: Jeg sidder som en person med mit på det tørre og når jeg læser dit svar, så tolker jeg det på samme måde som John Hannovers svar: HOLD DIG LANGT VÆK FRA AT DRIVE VIRKSOMHED SOM FØRTIDSPENSIONIST!

Du er nødt til at kippe voldsomt meget med flaget her, for disse mennesker tåler ikke et nederlag, der kræver tilbagebetaling af hverken ydelser, støtte, skat eller noget som helst andet.

Jeg er med på, at du rådgiver i bedste mening, men du bør klart ALARMERE og advare på det kraftigste mod, at mennesker i denne situation forsøger sig med noget hobby-halløj.

Det danske skattevæsen er lige til at lukke op og skide i - sorry to say - men de ødelægger folks liv med latterlige afgørelser og derfor er dette ikke risikoen værd. Bed dem holde sig langt væk fra enhver virksomhed og risiko.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)