Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægt i ApS fra personligejet hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er bange for jeg har lavet en fejl som jeg hurtigt skal have gjort noget ved eller i hvert fald hvordan jeg håndterer dette.
(Min bogholder er lukket så kan ikke spørge ham mere og er ved at finde en ny så derfor jeg ikke kan spørge dem om råd).

Jeg har en hjemmeside som jeg ejer personligt som pludselig begyndte at give indtægt i juni og jeg tænkte jeg så bare lavede fakturas til mit ApS hvor jeg har lidt andet så jeg kunne lave regninger til kunden som ønskede at annoncerer. Nu er det steget ret kraftigt til at give omkring 20.000 + moms i måneden og så tænker jeg om det egentlig er ok som jeg gør det for det er jo privat jeg ejer hjemmesiden og det vil jeg gerne blive ved med.
Så jeg har lavet 5-6 fakturas fra mit ApS til kunden om annoncering på min hjemmeside.

Jeg har oprettet et personligejet virksomhed som jeg egentlig gerne vil have hjemmesiden under, da jeg ikke vil risikerer at miste min hjemmeside hvis mit ApS en dag lukker da det er mit hjertebarn og det er ren personligt for mig og indtægten er bare et stort plus.

Hvad gør jeg og hvad er rigtigt her?
Skal jeg "flytte" hjemmeside til mit ApS nu hvor jeg har lavet regninger eller hvad er løsningen?

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Torben

Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:34

Når jeg mener jeg ejer den personligt er det jo bare fordi jeg står som opretter af domænet for 15 år siden. 

Ved ikke hvordan man ved hvem der ejer en hjemmeside juridisk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54

nej det er absolut ikke i orden at fakturere noget du ejer privat fra dit ApS da du jo så flytter privat skattepligt fra privat til ApS - og tilmed laver moms"svindel" ved at lægge moms fra ApS på noget du selv ejer. At du så har personlig virksomhed også gør det bare "værre" du kan ikke ville beskytte dit aktiv ved at holde det privat eller i personlig virksomhed og så fakturere fra dit ApS - den er gal.

Du må ikke gøre det du gør, men hvordan du bedst løser det, tør jeg ikke sige. Det er nok mere spørgsmål om hvad man kan gøre HVIS man opdages - men hjemmesiden skulle sælges til dit ApS og du skulle beskattes af værdien af den, som jo er bevidst gennem faktureringen. Hvis ikke nogen her - som ved noget - helt en af de rigtige revisorer, tør give 100% svar, så ville jeg betale mig fra hjælp NU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)