Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstørrelse ved opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skødstrup
Tilmeldt 15. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære amino'er

Jeg er ved at opstarte en webshop, og samtlige leverandører er danske og kan levere i løbet af 2-3 dage (naturligvis undtaget udsolgte varer).

Personligt tror jeg på, at en webshop opnår størst succes ved at have et bredt sortiment, så min egen overvejelse er, at jeg vil have et stort udvalg, men at jeg til gengæld kun vil starte med at købe 5 af hver vare.

Herefter vil jeg så i starten løbende købe hjem af det, som sælger - og baseret på det vil jeg så langsomt udfase det, der ikke sælger, og begynde at købe større partier hjem af det, der er efterspørgsel på.

Grunden til jeg tænker sådan, er fordi leverandørerne kan levere på så få dage. Skulle jeg blive overrasket over antal ordre, kan det selvfølgelig betyde 4-6 dages leveringstid for kunderne.

Er der nogle mere erfarne webshop-ejere, der kan give et indblik i om den model giver mening, eller om jeg i stedet burde satse på færre varer og større lagerbeholdning af de varer, så jeg ikke risikerer udsolgte varer?
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korshøj,

Det er i hvert fald en omvendt tilgang til tingende, fordi hvis du starte med at have et bredt sortiment og der er nogle at kollierne som ikke bliver solgt så er det bare død kapital som du har liggende og ikke kan komme af med. Men der imod starter man med et mindre sortiment og finder ud af hvad der sælger, vil det også gøre det nemmere for dig hen af vejen og få testet nye produkter af og finde ud af om der er god afsætning i det pågældende varer, og på den måde skal du nok få et bredt sortiment hen af vejen :) 

Håber det giver mening.

Med venlig hilsen
Mathias A. Jensen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 16. Dec 19
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
et godt eksempel på det er amazon, det lykkes, fordi det har en bred jungel som forskellige produkter, deraf "amazon"
https://jule-kager.dk/
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)