Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved udlejning.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Til vores bolig hører en maskinhal. 

Den overvejer viat lave om til en Hundetræningshal.

Den skulle så udlejes på timebasis. 

Er der moms på sådan noget? 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tidligere spurgt efter det samme, som lejer:

Lier, svarede sådan:

"Udlejning af fast ejendom er som udgangspunkt er fritaget for moms. Ønsker firmaet at lægge moms på kræver det en særskilt registrering hos SKAT. Med andre ord du kan ved opslag i momsregistret ikke umiddelbart se om de er momsregistreret eller ej i forhold til udlejning af fast ejendom.

Hvis de siger nej så må det rigtige være at bede om en faktura uden angivelse af moms, herunder om det er inkl".

John Hannover, svarede sådan:

"Udlejer må - for hvert samlede lejemål selv bestemme om det skal være momset leje eller uden moms - ofte ud fra at private lejemål laves uden moms mens erhverv ofte er med moms
Vælger udlejer for et lejemål uden moms, har denne ikke momsfradrag for de tilsvarende udgiver.

Det er em type fritvalgtordning for ejendommen med alt jeg ved

Du må afklare med dem om det er med moms eller ikke - og hvis med- bede om en kontrakt/faktura med moms angivet

vh John Hannover"

Håber det kan bruges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :





hvis ikke en revisor tør svarer 100% klart - ville jeg få bindende svar fra skat - men jeg er i det hele taget usikker på at det er udlejning som sådan - at lade nogle anvende en lagerhal på timebasis til hundetræning. Jeg ville umiddelbart tro det var en momspligtig aktivitet


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
"Udlejning af fast ejendom er som udgangspunkt er fritaget for moms. Ønsker firmaet at lægge moms på kræver det en særskilt registrering hos SKAT.

Det svar er stadigvæk gældende.

Hvis der derimod er tale om udlejning til flere samtidige brugere/kunder er der tale om momspligtig aktivitet.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

https://danskelove.dk/momsloven/13

Udlejning for mindre end en måned ad gangen er momspligtig aktivitet, jf. ML § 13, stk. 8. Momsfritagelsen gælder kun for udlejning i længere tidsrum end en måned.

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak 😀

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:
Udlejning for mindre end en måned ad gangen er momspligtig aktivitet, jf. ML § 13, stk. 8.

Den henvisning er så ikke relevant her. Det er en undtagelse fra undtagelsen, der retter sig mod værelser, der anvendes til midlertidigt ophold. Her er der tale om en maskinhal og ikke et værelse.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lier

Tak for det. Der hvor vi har 3 lokaler, er der 40 andre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Hvis der derimod er tale om udlejning til flere samtidige brugere/kunder er der tale om momspligtig aktivitet.
hvad mener du - hvis de ikke er samtidige - men nogen træner hunde kl 12-13 og næste 13-14 og så 14-15 - altså ikke samtidige - men er det så noget der kan være momsfri udlejning eller lyder det ikke HVIS det er sådan, mere om momspligtig aktivitet?

ud fra trådstarter citat - min fremhævning fed skrift

animaltown:

Til vores bolig hører en maskinhal. 

Den overvejer vi at lave om til en Hundetræningshal.

Den skulle så udlejes på timebasis. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du lejer hallen ud til en kunde, som har fuld rådighed over hallen - uanset om lejen er 1 time, 1 dag eller 1 måned - så er det de almindelige momsregler om udleje af ejendom.

Hvis du modsat har en hal og folk kan komme og bruge den mod betaling samtidig og afregner hver for sig så er det momspligtig aktivitet. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)