Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formel til time udregning

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.
Jeg har et stort behov for en formel, som kan gøre det nemt at udregne time antal for medarbejder. F.eks hvor arb. tiden er: kl 12.32 - 23.54
Håber i kan hjælpe
Mvh
Marianne
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Hvis du formaterer cellerne som "tid", kan du bruge følgende formel: =[til-tid] - [fra-tid]

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej GrN.dk
Tak for svar.
Mener du klokkeslet ??
Har prøvet men det virker ikke :-(
Vh
Ma.Bach
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 19
Indlæg ialt: 17
Fra  Møller-Poulsen Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal starte med “TIL” tid først som er den største værdi.

Venligst, Søren
Møller-Poulsen
[Manuel signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Online versionen af Excel er ikke helt stabil. Har lavet et nyt link hvor summering virker: https://1drv.ms/x/s!Aio4ATclTxJjb2npfGJJuijA100

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 13. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej GrN.dk
Tak for dit regneark.
Jeg har problemer med at bruge den. De tider jeg bruger er f.eks fra kl 16,10 til kl 03,26
Det kan udregningen ikke finde ud af.
De arb.timer jeg skal udregne er oftest at medarbejderen starter kl 16,30 og slutter kl. 05,23 næste dag.
Jeg forsøger også at lave et total udregningsskema som skal indeholde :
eksempel:
Arbejdstid fra kl. 16,59 til kl 05,00
i dette tidsrum skal summen deles op i følgende, da der skal udregnes hvor mange timer der skal medregnes tillæg :
normal timer fra kl 06,00 - 18,00 ( ingen tillæg)
timer med tillæg 1 fra kl 18,00 til kl 24,00
timer med tillæg 2 fra kl 00,00 til kl 06,00
overarbejde efter 7,4 timer (der arbejdes ofte mellem 12-14 timer dgl.

Ved du et sted man kan finde vejledning i at lave et sådan Excel ark. En vejl. som kan bruges at èn med meget lidt erfaring i Excel :-)

Mvh
Ma.Bach
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ma.Bach.

Tror det nemmeste hack er at lave tiden fra 16:10 til 24:00 og derefter fra 00:00 til 03:26. Alternativt skal der sandsynligvis tilkobles et par mellemberegninger.

Kender ikke en vejledning, men du er velkommen til at kontakte mig direkte for et tilbud på opgaven.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om du har fået styr på dette, men jeg ville umiddelbart bruge en hvis formel

A1: 16:10

A2: 03:26

og så bruge denne formel: =HVIS(B1<A1;((B1+1)-A1)*24;B1-A1) (Går ikke ud fra de arbejder flere døgn, så denne burde kunne gøre det ;)

Det andet vil jeg også umiddelbart mene kræver mellemregninger :)

/NKS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)