Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange penge på konto

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

selv tak -bortset fra der skulle stå - du kan have 1,5 mio i overskud og hæve 1 mio og stadigt have 1,5 mio i overskud til skat - men ja det du hæver ændrer ikke overskud når du ikke bruger VSO og du kan bare flytte det til privat konto når du har personlig virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke problematikken.

Hvis du har enkeltmandsvirksomhed (stor fordel her), så flyt dog penge på dit privat konto?

Tilmeldt 25. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :





Tak for svar. Jeg har fundet en løsning. 



Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Jeg forstår ikke problematikken.

Hvis du har enkeltmandsvirksomhed (stor fordel her), så flyt dog penge på dit privat konto?

Hvis man som trådstarter anvender VSO, er det et rigtig dårligt råd.
I det øjeblik man flytter pengene til sin private konto, vil de blive betragtet som privathævet og dermed udløses fuld beskatning.
Ifølge min revisor, er det et krav at pengene står på en konto, som kun anvendes af virksomhenden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan66:

Amadeo:

Jeg forstår ikke problematikken.

Hvis du har enkeltmandsvirksomhed (stor fordel her), så flyt dog penge på dit privat konto?

Hvis man som trådstarter anvender VSO, er det et rigtig dårligt råd.
I det øjeblik man flytter pengene til sin private konto, vil de blive betragtet som privathævet og dermed udløses fuld beskatning.
Ifølge min revisor, er det et krav at pengene står på en konto, som kun anvendes af virksomhenden.

mig bekendt sker der ikke noget - heller ikke ved VSO ved at have på en personlig konto-  forudsat banken accepterer det og det er en konto hvor man tydeligt kan vise de ikke indgår i privat brug - men alene står til virksomheden - trods den kun er CPR tilknyttet - der er ikke krav om det SKAL være erhvervskonto, Om banken så accepterer man har sine erhvervsmidler der, er en anden sag, man bør nok være ærlig om det, da man jo normalt også kan se overflytningen til en f.eks ny personlig konto - også for at hvidvasklov kan overholdes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

mig bekendt sker der ikke noget - heller ikke ved VSO ved at have på en personlig konto- forudsat banken accepterer det og det er en konto hvor man tydeligt kan vise de ikke indgår i privat brug - men alene står til virksomheden - trods den kun er CPR tilknyttet - der er ikke krav om det SKAL være erhvervskonto,

Fuldstændig enig og det er præcis den forklaring jeg fik af min revisor.
Netop derfor finder jeg Amadeo´s "så flyt dog penge på dit privat konto" uheldig når der er tale om VSO. Det er vigtigt at det ikke er samme konto, som man betaler husleje og andre private udgifter fra.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden måde er at oprette en erhvervsaftale med Nordnet. Om man investere pengene eller ej spiller ingen rolle.

Renten på indlån til er hverv er -0,75% af det beløb som overstiger 750.000. 

For beløb under 750.000 kr. er renten 0,0%

Du kan ikke bruge kontoen til at betale regninger men parkering af indlån kan uden negativ rente.

https://www.nordnet.dk/dk/kundeservice/prisliste/priser-aktiedepot

-----

Indlånsrente for virksomheder

valuta

Virksomhedsdepot (erhvervskunder)

DKK

-0,75%*

SEK

-0,25%*

EUR

-0,50%*

USD

0,00%

CAD

0,00%

NOK

0,00%


* For kontantindestående svarende til 750.000 DKK eller derover. På indestående under 750.000 DKK er renten 0,00 %.

-----

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du kan låne penge fra din virksomhed til min virksomhed. Så flyttes pengene til min virksomhedskonto (enkeltmandsvirksomhed), og du har ingen udgifter til din bank

Du kan få et gældsbrev. Og selvfølgelig skal du også have sikkerhed. Derudover en rente på 0% og binding i 3-4-5 dage.

Jeg går ud fra en sådan konstruktion er lovlig - jeg kan ikke se, at det ikke skulle være det - og du kan skrive en pb, hvis det har interesse... 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Glæn styre:

Du kan låne penge fra din virksomhed til min virksomhed. Så flyttes pengene til min virksomhedskonto (enkeltmandsvirksomhed), og du har ingen udgifter til din bank

Du kan få et gældsbrev. Og selvfølgelig skal du også have sikkerhed. Derudover en rente på 0% og binding i 3-4-5 dage.

Jeg går ud fra en sådan konstruktion er lovlig - jeg kan ikke se, at det ikke skulle være det - og du kan skrive en pb, hvis det har interesse... 

Det er lige præcis det man IKKE må, når man anvender VSO.

Det var nøjagtig den situation jeg diskuterede med min revisor.
For et par år siden, havde jeg i forbindelse med et huskøb et træk på min private kassekredit. Samtidig havde jeg et på min virksomheds driftskoto et pænt indestående, som blev forrentet med 0% (det var dengang).
Jeg syntes det var tåbeligs at jeg betalte for at låne mine egne penge.
Heldigvis, og klog af tidligere skade, rådførte jeg med min revisor, før jeg begyndte at flytte penge fra virksomhedens driftskonto til min private kassekredit.
Det er absolut no-go og vil betyde at beløbet er hævet privat og at der skal betales fuld skat.

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg er med på, det er ulovligt med VSO at trække penge privat.


Men er det ulovligt at låne penge ud til en anden virksomhed - f.eks. min. Der har det vel ingen betydning, at jeg har enkeltmandsvirksomhed, som ikke kører VSO. Lad os lege en leg:


Hvis du lånte mig kr. 100.000 til lad os blot sige 1% om året. Hvorefter du får pengene igen. Det er vel ok. Så får jeg pengene på min konto, med negativ rente og hvad deraf følger. Men kan jeg forrente pengene andetsteds og betale dig 101.000 tilbage, er alt vel ok....


Eller? jeg er ikke jurist...


 



Side 2 ud af 3 (23 indlæg)