Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger nogen som kan svare mig på nogen ting angående moms, meget vigtigt.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

AdamAftenbakke:

Selvom det teoretisk er muligt, så skal banken godkende det, og det tror jeg ikke der er mange banker der vil nu om dage.

Banken skal ikke godkende det! 

Banken kan bemærke det, og formentlig vil det føre til at banken identificerer en hvidvaskrisiko og spørger kunden om det er en fejl.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så hvis cvr xxxxxxxx indberetter moms men ønsker momsen udbetalt til cvr yyyyyyy så er det faktisk muligt åbenbart

Den er også ny for mig.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm, jeg skrev til Nemkonto support og fik følgende svar:

"Tak for henvendelsen til NemKonto Support.

 

Det er ikke et krav fra NemKonto’s side at en virksomhed skal være ejer af den konto, som banken registrere som NemKonto til virksomhedens CVR-nummer.

 

Det er muligvis et krav i den bank, der skal registrere NemKonto til virksomhedens CVR-nummer. Men det må du tale med banken om. Registrering af NemKonto for en virksomhed skal nemlig ske via en bank.

Med Venlig Hilsen

NemKonto Support"

Når jeg logger ind på nemkonto.dk som erhverv, kan jeg heller ikke se nogen måde at ændre nemkonto manuelt. Der står at man skal rette henvendelse til banken. Det er kun for udenlandske nemkonti at der er en formular man kan indsende.

Hvis det er muligt at gøre det selv, så kunne det jo ellers være en nødløsning for folk der har svært ved at få erhvervskonto og kan finde en virksomhed at samarbejde med.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:
Når jeg logger ind på nemkonto.dk som erhverv, kan jeg heller ikke se nogen måde at ændre nemkonto manuelt. Der står at man skal rette henvendelse til banken. Det er kun for udenlandske nemkonti at der er en formular man kan indsende.

Her er guiden

https://www.nemkonto.dk/da/Virksomhed/Spoergsmaal-og-svar/Generelt-om-NemKonto-og-virksomheder

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hvordan indberetter eller ændrer man virksomhedens NemKonto?

Når I for første gang skal indberette en NemKonto, så kontakter I jeres pengeinstitut. Herefter kan I kan altid se virksomhedens NemKonto via en selvbetjeningsløsning her på NemKonto.dk. Det eneste det kræver er en digital signatur. Hvis I skifter pengeinstitut, skal I også huske at ændre jeres virksomheds NemKonto, og her kontakter I jeres bank, og beder dem indberette en NemKonto."

Det ser ud til at bekræfte at det er banken der skal gøre det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :





Synes det er en lidt "pseudo" diskusion. Vi er vel enige om, at man som CPR indgår en aftale om at bruge en konto i banken personligt og intet andet. Der er domme hvor banker må lukke personlige konti som bruges til erhverv uden aftale
Dertil: Selvklart holder banker øje med hvilke Nem Konti tilknytniger der er, så uanset hvad, må man regne med, at hvis man tilknytter CVR til en personlig konto- så får banken besked OG vil ofte sige stop


Hvad er det som gør, at så mange mener, at man i alle andre forhold skal lave ordentlige aftaler, men når det er banken, så må man snyde den og selv knytte CVR til  - uden at banken har en kinamands chance for hvidvask kontrol

Hvorfor ikke bare forholde sig til, at man indgår en CPR aftale når man har en personlig konto, og så må man ikke bruge den til CVR uden banken er fuldt orienteret - og gør man det - gør man det umuligt for banken at efterleve hvidvask krav om at kende formål og omfang

Det er som om mange mener banker er solcialt forpligtede så man må snyde dem aftalemæssigt, på måder man aldrig ville godkende man snød i andre B2B forhold med.. Kan vi ikke bare få lidt ordentlighed med i rådgivningen?


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:


Det er som om mange mener banker er solcialt forpligtede så man må snyde dem aftalemæssigt, på måder man aldrig ville godkende man snød i andre B2B forhold med.. Kan vi ikke bare få lidt ordentlighed med i rådgivningen?

vh John Hannover



Der er da ingen i denne tråd som ikke optræder ordentlig/uetisk i denne tråd. Man kan da ikke bare ignorere det faktum at NemKonto-systemet har sine begrænsninger.

Der bliver jo netop påpeget i denne tråd at det ikke er klogt at omgå de muligheder der er i systemet, og hvis man gør, så er man jo nærmest sikker på at udløse en eller anden form for alarm ved bankerne

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)