Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UDUELIG REVISOR OG STÆDIG SKATTEDAME

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  22:222 Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg gik desværre ned min butik for et par år siden. Jeg smed alt i den ifa arv, kolonihave og banklån 1.3 mill i alt, men måtte alligevel dreje nøglen om bla. på grund af vejarbejde i et år og stillads i Istedgade. SKAT mener nu at jeg må have lavet sorte penge for 600.000kr, da de ikke tror på at jeg har kunnet leve for 170.000kr om året. Skat benytter sig af tal fra Danmarks statisk som"bevis" for hvor mange penge man skal have at leve for. Ud af 48 punkter har jeg ikke benyttet mig af de 44, hverken før, under eller efter butik. Tal som fx 2.200kr til tobak, 10.000kr til anskaffelse af køre tøj (jeg gik til butikken og har aldrig ejet en bil), daginstitution (min søn var 19 år), akut behandling, abonnement på aviser, haveredskaber, glas, 10.000kr til kantine osv osv. Da jeg sagde til SKAT, at jeg ikke brugte 10.000 til kantine når jeg havde nogen penge, sagde hun at jeg jo kunne have lånt dem i Sverige !!
Samtidig har jeg haft en elendig revisor som har syltet min sag, så flere frister ift SKAT er overskredet, så min sag nu er endt i ANKESKATTERETTEN med ventetid på 32 mdr.!! Revisor sagde til første møde at han ville køre min sag pro bono, men nu har han sendt mig en faktura på 30.000kr for 17 timer - han har højst brugt 5!! Senest i dag fik jeg brev fra Gældsindrivelse med et girokort på 80.000kr og besked om at der løber renter på hver dag. Jeg går ikke ud fra at jeg skal betale så længe min sag er under behandling i Ankestyrelsen, men hvorfor ved SKAT ikke hvad de selv laver ? Jeg tænker at hele sagen kunne have været afsluttet for længst, hvis revisor havde svaret på henvendelser og overholdt frister fra SKAT. 
Jeg er efterhånden så nedbrudt og stresset af sagen, at jeg har svært ved at passe mit løn-arbejde. Kan du anbefale mig hvad jeg kan gøre  ?!
Såe´- en uduelig revisor og en stædig skattedame som har besluttet sig for at jeg må have snydt... Er der nogen som har et forslag til havd jeg skal gøre ? Er næste skridt en ny revisor - det vil i så fald blive min 6.! Eller skal jeg gå efter en advokat???
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Grete:

Senest i dag fik jeg brev fra Gældsindrivelse med et girokort på 80.000kr og besked om at der løber renter på hver dag. Jeg går ikke ud fra at jeg skal betale så længe min sag er under behandling i Ankestyrelsen, men hvorfor ved SKAT ikke hvad de selv laver ? Jeg tænker at hele sagen kunne have været afsluttet for længst, hvis revisor havde svaret på henvendelser og overholdt frister fra SKAT. 
Jeg er efterhånden så nedbrudt og stresset af sagen, at jeg har svært ved at passe mit løn-arbejde. Kan du anbefale mig hvad jeg kan gøre  ?!
Såe´- en uduelig revisor og en stædig skattedame som har besluttet sig for at jeg må have snydt... Er der nogen som har et forslag til havd jeg skal gøre ? Er næste skridt en ny revisor - det vil i så fald blive min 6.! Eller skal jeg gå efter en advokat???

Først lidt ubrugelig medfølelse, men det er altid hjerteskærende når mennesker der kæmper for deres drøm bliver straffet, og der er desværre flere af din type end af de rige som vore politikere taler om der skal betale for dem der intet yder. 

Du kan rolig gå ud fra at du skal betale til skat før din sag er afgjort. Mod "velfærdssystemet" står vi spedalske (selvstændige) desværre skidt, og du er netop i den klemme at Skat skal intet bevise og kan i stor stil tilsidesætte information de ikke kan lide. Hvad de mener du skal bruge på have redskaber hvis du bor i lejlighed er jo lidt svært at forholde sig til.

I første omgang skal du have lidt afstand personligt da det er ødelæggende at skulle bruge sin tid på at være på den forkerte side af vores "velfærd".

Hvad er de 80000kr for?

Hvis du ikke kan betale dem umiddelbart så få lavet en aftale hurtigst muligt.

Få sikret dig at bogføringen er skudsikker og at du kan dokumentere stort set alt - selv hvis den er lavet så find en god bogholder eller enhver regnskabskyndig du kan sætte dig ned med der kan gå ting igennem bilag for bilag, så alle uklarhederne bliver klart for dig. 

Omkring din revisor og regningen, så er det springende ikke hans/hendes moral, men hvad I hver især kan bevise. Hvis det er oprydning efter eget sjusk så kan du berettiget bede revisor dække det, men det lyder til at I nok ikke er enige om sagen.

Det bedste du kan gøre for dig selv er at få nogen der ikke er så følelsesmæssigt involveret til at hjælpe, for det lyder som du er i en situation hvor det let kan koste dig rigtig mange penge ikke at få gjort tingene rigtigt. 

Men først få styr på dine følelser så det er logisk baserede beslutninger du træffer, og få hjælp når du har lidt mere overblik!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Grete

en virkelig ulykkelig situation du er havnet i. Du skriver at du har brugt en revisor, men da det ikke er en beskyttet titel kan alle kalde sig revisor. Dog er registreret og statsautoriseret revisor beskyttede titler. Ved du om dem du brugte var registreret eller statsautoriseret ?

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  22:222 Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er [Navn fjernet af moderator]. Han er Registreret revisor og medlem af FSR - hvad det end er...? 

Jeg har i dag modtaget brev fra Skattestyrelsen med afslag på henstand for moms /restskat - 312.106,00kr. Jeg har også fundet ud af at revisor har søgt Skatteankestyrelsen om en forkert afgørelse som vil blive afvist ifølge SKAT selv, fordi den er fra april 2019 og dermed forældet. Han skulle have søgt om afgørelse fra 21 november 2019. [Navn fjernet af moderator] har fortalt om fordelen ved at gå videre med sagen fordi han så får sit honorar helt eller delvist betalt af SKAT. Først i dag ved samtale med SKAT, er jeg oplyst om der løber renter på i de 2 1/2 års ventetid der er i Ankestyrelsen. Jeg er rystet over hans mangel på engagement eller ansvar for min sag. Helt sikkert klogt at forsøge at distancere mig fra mine frustrerede og forargede følelser. Jeg knokler nu som lærer i et mega hårdt og stressende job - og så kan en revisor bare skrive fakturaer ud som det passer ham! Hvad bør jeg gøre ? Skal jeg opsige ham og begynde forfra ? Hvem kan jeg stole på ? Advokat eller revisor ? Nogen der kan anbefales ? Jeg har ikke lavet betalingsaftale med SKAT, fordi jeg har regnet med at slippe for moms/skat fordi der er fejl i regnskabet - regner jeg med. Nu frygter jeg at det bliver dyrere at vente ??!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
for det lyder som du er i en situation hvor det let kan koste dig rigtig mange penge ikke at få gjort tingene rigtigt. 

Ja..... eller det kan hurtigt blive rigtig dyrt at få gjort det rigtigt.

Det er en dyb og ulykkelig situation at sidde i. Problemet er, at har SKAT først fået mulighed for at tilsidesætte ens regnskab og de så finde anledning til at fiksere en indkomst på baggrund af en kalkuleret privatforbrugsdopgørelse, så er det endnu mere op af bakke. Her vendes bevisbyrden om og det er pludselig skatteyderen, der skal bevise at SKATs skøn er forkert. 

Hvad der er op og ned er nærmest umuligt for os at afgøre. Du skriver at SKAT har brugt tal fra Danmarks Statistik til beregning af din indkomst. Vi skal ikke længere tilbage end til start 2018, hvor byretten (vistnok i Helsingør) underkendte dette, således at tallene kan danne udgangspunkt, men at SKAT skal korrigerer for de forhold, der gør sig gældende for den enkelte skatteyder. 

Jeg er enig med BroncofanDK i, at du bør søge hjælp. Omend ikke bare en vurdering af hvor du står nu. Det er eksempelvis lidt uklart, hvilke frister der ikke er overholdt og betydningen af dette. Er det forsent at påklage nogle skatteår osv. Har revisoren lavet fejl og det koster dig penge, så er du tvunget ud i et søgsmål med revisor - og det er heller ikke gratis. 

Og så er vi tilbage ved starten - nemlig at det kan blive dyrt at få gjort det rigtigt. Sætter du en 6. person til at se det igennem starter vedkommende på bar bund. Når vi er noget til klagesystemet så bør man overvejde at bruge en skattekonsulent eller adv. med speciale i skat. Deres timeløn er typisk højere end revisors. For måske at få ro i dit eget sind var vejen måske frem at "ofre" penge på en vurdering af din sag. Et godt bud kunne være Bo Sponholtz fra Inforevision eller måske Bent Zimmermann fra Skattekonsulenterne.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Et godt bud kunne være Bo Sponholtz fra Inforevision eller måske Bent Zimmermann fra Skattekonsulenterne.dk
i alle fald Bent Zimmermann kender jeg kun for det positive prøv ham evt og hils

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Grete:
Da jeg sagde til SKAT, at jeg ikke brugte 10.000 til kantine når jeg havde nogen penge, sagde hun at jeg jo kunne have lånt dem i Sverige !!

Det er ikke første gang SKAT prøver, at få borgere ned psykisk:

Heldigvis trådte Jacob Hauggaard til med en støttesang.

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op det var noget af en træls sag du er ude for. 

1.SKAT's Påstand om ej at kunne leve for "kun" 170.000kr årligt:

I civilsager har SKAT vel bevisbyrden for at bevise at du har arbejdet sort eller i hvert fald grundlaget for påstanden herom og så evt. med ovendt bevisføring, og tvivler stærkt på at en statistik er danner nok grundlag for en omvendt bevisførings sag? 

De (SKAT) kan jo anmode og at få bankkontooplysninger (jf SKM2013.698.LSR) så på den måde vil de kunne lave en konkret gennemgang af dig og din økonomi, men at bruge en generel statistik som bevisgrundlag, det holder ikke efter min mening.

SKAT kommer sjældent særligt uforberedt til sådanne sager, og det er blandt andet også derfor at skattesager sjældent falder ud til sagsøgtes fordel. Så noget må de jo ha gravet op? 

2. Revisors arbejde:

Har revisor fremsendt et aftalebrev på de ydelser han tilbyder? Hvis ikke så er det ord mod ord hvad der er aftalt og til hvilken pris. Mundtlige aftaler er lige så gældende som skriftlige aftaler jf. aftalelovens §1 som ikke skældner i mellem mundtlige og skriftlige forhold. Skriftlige er altid at foretrække, så er bevisbyrden nemmere. 

Er skaden sket, altså intet aftalebrev eller anden dokumentation på aftaleindgåelse, så er sagen om hvorvidt du skal betale eller ej, en sag mellem dig og revisor. 

Ud fra det du skriver og dermed din side af historien så skal du nægte at betale revisoren noget som helst, det er jo meget tydeligt at revisor IKKE har overholdt sin del af aftalen, og så må du vurdere om det er "groft" nok til at gøre aftalen ugyldig (aftalens misligholdelse). 

3. Gældsindrivelse ved retstvist

Det er korrekt at hvis sagen er i en tvist i retten så må denne ikke blive opkrævet efterfølgende. Det vil sige reagere du rettidigt på en kreditors krav eller erklære du dig uenig så kan kreditor ikke sende dig i fogederetten eller lignende, så vidt jeg husker må denne ej heller pålægge rykker gebyr

Jeg mindes ikke at lovgivning siger noget om at kreditor ikke må forsøge at indrive gælden på normalvis under en retstvist, du kan jo bare nægte at betale den og henvise til at sagen er verserende hos domstolene.

4. Revisor i skattesager

Man må bare erkende at i skattesager så skal du som hovedregel aldrig gå til en revisor. Revisor er god i selskabsskattereglerne og i en hvis grad også i statsskatteloven m.v. Men det er meget få revisorer som er virkelige skatteeksperter, og når det kommer til skatteret så skal du ALTID tage fat i en advokat. 

Reglerne er virkelige kringlede og mange går galt i byen i bevisførelsen. Så ja derfor ALTID advokat i skattesager. 

Jeg kan klart anbefale revitax eller advitax, men der findes også en masse andre decideret skattejurister/advokater. Ulempe= de gode koster også. 

5. Generelt om skattesager

Du må ALDRIG være det man kalder for "selvmøder" i skatteretten. Du skal altid have en advokat eller jurist med som kender systemet. Jeg tror at mange glemmer at dem der føre skattesagerne fra SKAT's side er jurister eller advokater og det er et faktum at du VIL blive kørt over fra alle sider hvis du selv forsøger at tage kampen op mod dem. 

Du skal tænke på, de laver ikke andet end at føre skattesager, og som jeg nævnte tidligere så er udfaldet i 85-90% af tilfældende til SKAT's fordel (https://www.bt.dk/politik/ny-undersoegelse-saa-svaert-er-det-at-vinde-over-skat-i-retten) selvom undersøgelsen er lidt gammel, så er procenterne til fordel for SKAT steget. 

ALT i alt så er det en rigtig trist situation du er havnet i, jeg håber du har en forsikring som kan beskikke dig en god advokat så i kan få løst det en gang for alle.

I civilsager så har mange advokatbistand med i indboforsikringen (eller anden privat forsikring)

Få først klaret skattesagen, efterfølgende må du tage kampen op med den revisor der havde påtaget sig opgaven.

Med venlig hilsen

Mathias

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Grete:

......................... Han er Registreret revisor og medlem af FSR - hvad det end er...? 

Du skal få fjernet dette - det kan være både ansvarspådragende og er mod forumregler at hænge navngivne folk ud!

Du skal helt sikkert finde en anden end din revisor til dette arbejde når du er gal nok til at hænge ham ud på denne måde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias.kalundborg:
 SKM2013.698.LSR

Det er jo en sag om skattepligt eller ej - og reglerne bygger på at SKAT skal have en væsentlig grund til at bede om oplysningerne. Det gør sig næppe gældende her, hvor det virker som fejl i regnskab mv også har været medvirkende årsag til den skønsmæssige ansættelse.

Det har været - og er - praksis at anvende tal fra Danmarks Statistik i mangel af andet til at fastsætte ens privatforbrug. Det var faktisk først i 2018, at en byret satte hælene i og sagde at nok kunne man bruge tallene som udgangspunkt, men der skal så justeres for faktiske forhold. Det vil sige har man ikke bil skal det naturligvis ikke indgå i opgørelsen.

Problemet er her, at med fejl i regnskabet er der åbnet op for at SKAT skønner og så er det pludselig skatteyderen, der skal bevise at skønnet er forkert. Så intet havde eksempelvis talt imod at skatteyder her selv havde bragt sine kontoudtog på banen, hvis de kunne understøtte hendes sag.

Mathias.kalundborg:
selvom undersøgelsen er lidt gammel, så er procenterne til fordel for SKAT steget. 

Det er så sager der har været ført ved domstolene. I det administrative klagesystem er det dog ikke meget bedre. Her er det seneste offentliggjorte tal 21& som får medhold.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)