Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon salg - Moms, ikke moms?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har for nyligt oprettet en konto på AmazonSellerCentral og oprettet mit produkt.

Jeg har i dag solgt min første varer her (Wuhu). Min pris er 209 pound + shipping (9,60 pound).

Jeg har solgt til en person fra Rumænien (om det er til privat eller firma, kan jeg ikke tolke...) men nu slår det mig, er jeg en skovl?

209+9,60= 220 pound - 25 pound (Amazon Fee) = 195 pound tilbage.

Disse 195pound skal dække fragtomkostninger og alt andet. Jeg har fragtudgiver for 285 inkl. moms (Shipmondo) til Rumænen med GLS (det er den billigste løsning de har.. Nogen der kender en billigere? Lille pakke, 3 kg).

Men nu slår det mig, jeg skal jo også betale moms af salget, eftersom salget sker til Rumænien? 

Vil det sige at regnestykker ser således ud:

209 produkt + 9,6 fragt - 25 amazon fee = 195 pound til DKK = 1731*0,25(moms) = 346 = 1385 - 285(fragt) = 1100,-? 

Jeg sælger normalvis produktet til et sted mellem 2100(tilbud) - 2495 på min hjemmeside i Danmark, men jeg tænkte jo selvfølgelig at mine salg igennem Amazon var moms frie. 

Har jeg skudt mig selv i foden her? Med den pris jeg ender med, at skyde produktet afsted til (medmindre jeg har regnet forkert?) går jeg reeltset i - med produktet.

Overser jeg noget?
Nogen ideer? :) 

Skal jeg sætte min pris på Amazon INKL. moms - og så opkræve dét mindre fra en kunde der køber fra et iKKE-EU-land? 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke en anelse om hvordan Amazon fungerer men forestiller mig klart, at de har mulighed for korrekt pris med moms til EU borger privat og uden moms til private uden for? Det må være indstillingsspørgsmål   Hvis jeg køber fra Amazon UK eller DE er der dansk moms på prisen i alle fald

Det er jo næppe tvivl om at varen du sender fra DK til en privat i rumænien (og det er det nok via Amazon) - og i alle fald når du ikke har et EU vat nummer, skal være med dansk moms - som kunden skal betale og dermed må det du får til slut være det mindre - momsen forsvinder ikke ved at amazon ligger imellem når en privat i EU køber fra dig

Jeg tror du skal vente på en der kan Amazon indstillinger eller - checke direkte hos amazon - hvor jeg er ret sikker på, at du i den konto skal have angivet dit danske moms nummer - og dermed er der ikke VAT på amazons fee - da de så lægger den som reverse charge - men på selve salget - https://services.amazon.co.uk/services/vat-resources.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)