Jeg blev tidligere på året ramt af en livstruende sygdom, som samtidig gør at jeg ikke længere er i stand til at arbejde. Indtil da levede jeg af løn fra eget ApS, som jeg nu er nød til at bringe til ophør. Mit spørgsmål: når virksomheden bringes til ophør, og dets værdier overføres til mig selv privat (efter Skat og i overenstemmelse med øvrige regler), vil disse så blive modregnet hvis jeg på det pågældende tidspunkt enten modtager sygedagpenge, ressourceydelse, mini-fleksjob eller førtidspension? Pft. :-) |
de vil ikke indgå på anden måde end værdien gør idag som jeg ser det. Det er jo en del af din formue det ApS - så værdien vil indgå på helt samme måde som dine værdier i bank, værdipapirer, hus og andet i forhold til disse ting - Hvor stor formue man kan have uden det påvirker hver af dem, ved jeg ikke - men det er ikke en lønindtægt - det er en aktieindkomst - og det er det så også kun til beskatning, hvis du får mere ud end du oprindeligt stiftede for, ellers er det lige overaps678:Hej,
Jeg blev tidligere på året ramt af en livstruende sygdom, som samtidig gør at jeg ikke længere er i stand til at arbejde.
Indtil da levede jeg af løn fra eget ApS, som jeg nu er nød til at bringe til ophør.
Mit spørgsmål: når virksomheden bringes til ophør, og dets værdier overføres til mig selv privat (efter Skat og i overenstemmelse med øvrige regler), vil disse så blive modregnet hvis jeg på det pågældende tidspunkt enten modtager sygedagpenge, ressourceydelse, mini-fleksjob eller førtidspension?
Pft. :-)
God vind med det hele i alle fald
vh John Hannover