Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man afvise kunder online?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

På baggrund af denne artikel: https://www.bt.dk/forbrug/flere-kunder-bandlyst-fra-boozt.com-jeg-er-rystet-over-deres-maade-at-behandle-mig?fbclid=IwAR2wVNkSnKZZnqwOdVpxT2NUCIu_PAMuH9mtUSQoylFVDmaQmx8PPybgh3

Blev min bror og jeg nysgerrige og snakkede lidt. Vi ved at man i en fysisk butik må bortvise enkelte kunder fra at komme i butikken, hvis de har stjålet, eller forulempet personalet osv, så længe det ikke er pga racisme eksempelvis. Men hvad gælder online? må man afvise kunder? Tænker man godt må, jævnfør den artikel. Men vi blev bare nysgerrige? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

spændende - Jeg ved det ikke, men jeg håber man må. Forbrugerbeskyttelse er fint men en shop, også en online, må kunne forsvare sig. Hvis, som der står, visse kunder returnerer 298 af 300 købte varer, så er der noget rivende galt - eller hvis en kunde konstant skaber problemer og diskussion om varer der har været taget i brug, returnerer i elendig emballage mm - så MÅ det være lovligt for et firma at sige stop - Du må handle et andet sted

en del tøjlshops har returprocenter over 40 - vildt nok i mine øjne, men reelt nok sikkert

men - spændt om nogen lige kan komme med loven

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart bør det være samme lov, der er gældende som i den fysiske verden - og her må man godt afvise folk.

Ingen detailhandlende afviser folk uden en meget gyldig grund, da man jo netop lever af at sælge varer og får sin fortjeneste herigennem. Så jeg kan ikke se, at der skulle findes en lov, der tvinger detailhandlende til at gennemføre salg. Dog kun undtaget markedsføringsloven, hvor kunden har ret til at købe en vare, såfremt der er kraftigt nedsatte priser eller ganske få stk til rådighed.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om man må.... Men hvis man ikke lagerstatus på sin hjemmeside, kan kundens vare jo være udsolgt....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da vi Har fri markedsøkonomi, må erhvervsdrivende også selv beslutte hvem de ønsker at handle med. Der er dog et par undtagelser:

- Det må ikke være i strid med reglerne om ligebehandling (eksempelvis må man ikke afvise en kunde bare fordi han hedder "Muhammed"). 

- Det kan, alt afhængigt af måden det bliver gjort på, være i strid med kravet om god markedsføringsskik. 

Om det er godt købmandskab i sidste ende er så noget andet. Som erhvervsdrivende lever man af god omtale og gode relationer, så en beslutning om at afvise nogen bør være ganske velovervejet.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da ret sikker på, det er lovligt. Men jeg synes, de har håndteret sagen klodset. De kunne indlede med at sende folk en mail om, at deres adfærd var blevet bemærket, og at de skulle være klar over, at hvis de fortsat returnerede så meget, kunne de ikke handle der mere. Deres hovsa-løsning har skaffet dem 9000 fjender på halsen, det var nok ikke nødvendigt.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Jeg er da ret sikker på, det er lovligt. Men jeg synes, de har håndteret sagen klodset. De kunne indlede med at sende folk en mail om, at deres adfærd var blevet bemærket, og at de skulle være klar over, at hvis de fortsat returnerede så meget, kunne de ikke handle der mere. Deres hovsa-løsning har skaffet dem 9000 fjender på halsen, det var nok ikke nødvendigt.

ikke uenig som sådan - men 9000 fjender næppe bare 9000 som synes den stakkel der protesterer har ret - Det er den dråbe i havet for dem - meget værre hvis de skal lade folk returnere helt vilkårligt. Jeg er er enig i den kunne håndteres anderledes, men mange shops har + 40% retur og det er døden for mange - der jo ikke kan forsvare sig mod en - i øvrigt fornuftig lov. De har mig som ven - og sikker 9000 andre :) 
enig i klogt at advare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Trekantens Køreskole Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er et godt spørgsmål - Tænker godt man må, og det håber jeg man må, så ens forretning ikke bliver misbrugt...

Trekantens køreskole er en køreskole i Vejle

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se en grund til at en kunde ikke må afvises. Jeg er ikke nødvendigvis enig med Flemming i, at "ingen detailhandlende afviser folk uden en meget gyldig grund". Alt efter hvordan "meget gyldig grund" formuleres.
Hvis jeg skulle få en forespørgsel fra Donald Trump så ville jeg afslå at tage imod en ordre fra ham. Ren og skær fordi jeg ikke stoler på ham. Så kan han være 100x præsident i USA, og have flere milliarder på kontoen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)