Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto eller ej - enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Min virksomhedskonto er for nylig blevet opsagt af LUNARWAY. (uden begrundelse) 

Jeg står regeristreret i RKI/EXPERIAN og kan derfor ikke oprette erhvervs konto i andre banker. 

Via Google søgninger har jeg læst mig frem til at man som enkeltmandsvirksomhed ikke er lovmæssigt tvunget til at have en erhvervs konto, men at man kan oprette en privatkonto og få banken til at godkende den som virksomhedens nemkonto. 

Min egen bank (danske bank) tillader ikke dette. 

Er der nogen der kender til en bank hvor jeg kan gøre det ? 

Har været i kontakt med Danske bank, Nordea, Sparekassen Sjælland. Og det er er nej fra dem. 

Min virksomhed kører endelig som den skal, og nu virker det som om at den eneste chance jeg har er at smide håndklædet i ringen.

Nogen der kan hjælpe ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte siger man, at Lunar er eneste mulighed ved RKI. Jeg tror du får meget vanskeligt ved at finde en alm bank som vil tilknytte CVR til en personlig konto (eller give dig regulær erhverv)

Hvorfor sagde Lunar op - var det fordi du brugte en privat konto hos dem til erhverv, for så er det jo helt oplagt, men normalt er RKI ikke et problem hos dem da de slet ikke tager risiko med top-op konto - to-op kort og forbud mod Nets betalinger

Driver man erhverv fra personlig konto, giver man banken stor risiko for bod for manglende hvidvask kontrol mm - og så ryger man ofte ud som personlig kunde, eller i alle fald får fuldt stop.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Tak for svar. 

Nej jeg brugte ikke privat konto som erhverv. Jeg havde en erhvervs konto, men modtog pludselig et brev fra dem om at jeg var blevet opsagt 10 dage efter. 

Det er ikke kun mig det er gået ud over kan jeg med det samme sige. 

Jeg har været inde på Trustpilot og læse mig frem til at der er flere virksomhedskontoer hos LUNAR der er blevet lukket uden forklaring. 

Øv øv øv. Kan det virkelig passe at jeg ikke har andre muligheder ?!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har godt set at andre - at Lunar som ellers var så varme på at tage alle - lukker en del - Ja det kan godt passe at det er meget op ad bakke - hvis ikke du kan afvikle din RKI gæld

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja øv det er bare noget l*** 

Afvikling af gæld er jeg i gang med, men det vil tage mig mindst 2 år at komme af med hele gælden jeg er regeristreret for. Og så kan man jo godt regne ud at jeg løber tør for banker at skifte rundt imellem indtil da :(

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 27
Fra  BoligAkustik Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil gå efter en mindre lokal bank. De er ofte mere villige til at sætte sig ind i din situation og hjælpe dig. Tag en snak med dem, men vær ærlig og skab et tillidsbånd, så kan der være en god mulighed for at få en virksomhedskonto igen.

DK's BILLIGSTE lyddæmpendeplader og akustikbilleder på BoligAkustik.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)