Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatleasing af trailer til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Er det muligt at privatlease en trailer og trække momsen fra i sin enkeltmandsvirksomhed? Naturligvis forudsat at traileren kun benyttes erhvervsmæssigt.

Eller SKAL man erhvervslease den? Hvis ja, hvordan? Enkeltmandsvirksomheden er jo lig med mig som privatperson, rent juridisk.

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg kan se at der er nogle ret gunstige forhold ved privatleasing, i form af inkluderet forsikring, osv.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal trække moms fra - så er udgangspunktet altid - i en eksisterende virksomhed, at faktura er udstedt til virksomheden. Herudover KAN der ligge en problematik i at den er til rådighed privat - som kunne have betydning for fradrag og moms - men det kan jeg ikke sige så meget mere om, måske andre kan - trailer på privatadressen kunne SKAT jo mene også blev brugt til at køre på genbrugsplads, i Ikea osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indspark John :)

Hvis den skulle leases privat ville jeg gøre det via mellemregning, som jeg også foretager andre udlæg for virksomheden med.

Men jeg kan godt se at det måske giver problemer hvis det er en løbende fast udgift.

Jeg har en privat trailer i forvejen, og det er svært at have den kommende trailer holdende andetsteds, når mit firma drives fra privaten.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)