Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Enkeltmandsselskab til I/S eller ApS?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer! :-)

Jeg har en vinduespudserforretning som jeg startede for 2 måneder siden, og har haft en ret voldsom vækst.
Kort efter jeg startede forretningen, blev en anden part 'medlem' af firmaet, dog INGENTING på papiret - det har været planen hele tiden at vi skal lave det om til et selskab, hvor han selvfølgelig er med på papiret (Vi har utrolig stor tillid til hinanden, derfor har dette kunne lade sig gøre.)

Nu står vi og skal lave nogle mellemstore investeringer, i form af firmabil og noget anlæg.

Derfor vil jeg/vi godt have at vi begge står på papiret, MEN, er i tvivl om hele processen.


Kan man "bare" få lavet sit enkeltmands om til I/S eller ApS?
Og hvad vil det evt. koste med ApS, og hvor besværligt er det. Heller mest til ApS pga. der ingen solidarisk hæftelse er, men jeg ved ikke om det er for stort et spring når virksomheden ikke er større.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
ApS virker også som den sikre løsning, men på den anden side, så er det ikke en særlig stor risiko- eller investeringsfyldt branche - så gæld vil højst sandsynligt aldrig komme på banen.


Hvis man valgte I/S, hvordan skulle man så rent teknisk gøre?
Skulle man lukke enkeltmandsselskabet, og stifte et I/S efterfølgende?
Hvad gør vi med vores aktiver (Det er ikke meget der er, men der er trods alt noget.)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Albrekt:
Hvis man valgte I/S, hvordan skulle man så rent teknisk gøre?
Skulle man lukke enkeltmandsselskabet, og stifte et I/S efterfølgende?
Hvad gør vi med vores aktiver (Det er ikke meget der er, men der er trods alt noget.)
ja lukke EMV og skattes af aktiver som skal sælges ind til markedsværdi - uanset de er afskrevet og af en evt goodwill af kundemasse mm som skal kan fastsættes - men det er samme ved skattepligtig omdannes til evt ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mange aktiver, kan du overveje at skyde dem ind i et ApS ved skattefri virksomhedsomdannelse og benytter aktiver som en del af indskudskapitalen i ApS'et. Så skal du ikke have 40.000kr kontanter op af lommen for at stifte selskabet :) 

Skattefri = udskyder skatten til en dag selskabet (måske) sælges.

Og ja så er i også i bedre sikkerhed for kreditorer da de ikke kan komme efter jer privat. 

Jeg kan godt tilbyde dig at kigge på det, hvis det er? :) 

Vh. Mathias 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Albrekt:
ApS virker også som den sikre løsning, men på den anden side, så er det ikke en særlig stor risiko- eller investeringsfyldt branche - så gæld vil højst sandsynligt aldrig komme på banen.


Hvis man valgte I/S, hvordan skulle man så rent teknisk gøre?
Skulle man lukke enkeltmandsselskabet, og stifte et I/S efterfølgende?
Hvad gør vi med vores aktiver (Det er ikke meget der er, men der er trods alt noget.)

Jeg ville bestemt sørge for at lave det som et APS - evt kunne du sætte et holding APS op med dine midler, o0g lave et drift aps med din partner. Det helt centrale er at I får tænkt over hvad der sker hvis tingene går galt og I om nogle år vil gå hver til sit.

Du har som jeg læser en værdi som du deler med partner, og jeg vil sige at I skal have ting sat op så en af jer bestemmer, eller en af jer med tredjemand bestemmer. 50/50 kan være meget svært at håndtere hvis I er uenige. I skal have buy in/buy out betragtninger med.

Jeg ved ikke teknisk hvordan i gør det, men det er noget af det advokater er til for. I kan finde en del råd startvækst og andre sites

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)