Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af elektronik fra Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg arbejder p.t. på en webshop som skal sælge en speciel form for elektronik fra Kina (for ikke at røbe for meget). Jeg er dog meget i tvivl i forhold til hvordan jeg kan sikre at det CE mærke som producenten har er ægte? Hvilke erfaringer har I i forhold til at tjekke op på den slags? Andet spørgsmål: Hvis worst case den enheden går i stykker og brænder en lejlighed ned - kan jeg så sende erstatningskravet videre til producenten eller hænger jeg selv på det som sidste led i salgsprocessen?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan næppe få nogen af de leverandører til at sende dig CE baggrundsmaterialet - og for visse er det China Export og ikke andet, men for andre OK - det er ikke let at vide sig sikker

Hvis en lejlighed brænder ned - eller menneske dør, er DU ansvarlig og skal erstatte/bod osv - men ja - du kan da godt -gå efter din kinesiske leverandør og se om han vil dække dine omkostninger - evt ved at føre en sag mod leverandøreren i Kina -. meeeen - det er nok en lang rejse og det ændrer ikke ved, at du er ansvarlig og står for alle omkostninger - uanset om du får Kina leverandøren med eller ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tegne en produktansvarsforsikring i Danmark, hvis du importerer og sælger produktet. Det slipper du ikke for.

Du skal i det hele taget have styr på dine forsikringer, når du driver forretning og produktansvar er blot en af flere, så tag du allerede nu fat i en forsikringsmand fra eks Tryg, der kan hjælpe dig med at afdække dit forsikringsbehov, så du ved, hvad du skal forvente af udgifter hertil.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke finde en EU leverandør.

En af mine venner køber el-dele i et andet EU-land via forhandler der. Varerne kommer så direkte fra Kina.

For nogen tid siden ankom en hel del varer, der var, ikke defekte, men anløbet i kobber mv. Den hang EU-forhandleren på.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke stole på CE mærket

virksomheder sætter det selv på

og at tro at kinesere tester deres elektronik, er til grin

hvis du køber en telefon ender det med at batteriet eksploderer.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er mange små mellemhandlere i Kina, hvor moralen er meget lav. Handler du med en af dem, kan du ikke stole på den dokumentation du modtager eller at elektronikken indeholder de samme komponenter i hver levering, så den reelt overholder reglerne hver gang.

Du bør starte med at sikre dig at det er en reel virksomhed du handler med i Kina. Det kan du ved at finde en lokal partner, f.eks. asiabridgelaw.com, som kan lave en Due Diligence på virksomheden.

Hvis du intet hører fra sælgeren i Kina, når du spørger efter virksomhedsoplysninger til at få foretaget en Due Diligence, har du sikkert sparet dig selv for en masse problemer.

Hvis du intet har gjort for at overholde de danske og europæiske love, kan du komme i en situation, hvor en ansvarsforsikring ikke dækker.

Så hvis dit projekt er så lille, at det ikke kan bære lidt juridisk bistand, bør du sikre dig ved at handle hos virksomheder inden for EU.
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan med fordel besøge denne hjemmeside (https://www.ds.dk/da/standardisering/ce-maerkning/trin-for-trin), her kan du finde de præcise regler for CE mærkning af netop dit produkt. Det er som sådan ikke ulovligt at importere ikke CE mærkede produkter ligesom der er produkter der ikke kræver det, men hvis dine produkter skal have mærkning, må du hverken sælge eller benytte dem i installationer.

ER de ikke CE mærked ved ankomst, kan du få det gjort på et testcenter (herom ved jeg ikke mere) og hvis de består, må du selv påføre CE mærket., fordelen her er, at dus elv har al den dokumentation du skal bruge lige ved hånden.

Men som en anden klog skrev, hav styr på dine forsikringer først, mængden af afførring der kan ramme dig i hovedet hvis noget går galt, kan være enorm.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)