Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er jeg i gang men...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har søgt lidt frem og tilbage i forbindelse med at jeg har startet en koncertarrangør-virksomhed op.

Har fundet svar på de fleste af mine spørgsmål i dette fantastiske forum men har et par spørgsmål jeg ikke er sikre på. Kan nogen hjælpe?

1) Kan jeg trække koncertbilletter jeg går til fra (andre end mine egne arrangerer)? Det er typisk i forbindelse med research
2) Hvis jeg hyrer et band der ikke et registreret som virksomhed og betaler dem x-antal kr. Skal banden udstede en faktura eller hvordan?

Alle inputs er velkomne :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Måske - Hvis du har en god indtægt og dermed kan sandsynliggøre det er research og ikke for egen fornøjelse, så er det muligt - ellers vil skat nok se det som skæg og ballade :)  - Vent med at bruge det, til du viser du har en indtægt der kan begrunde dine koncertture - Det er en problematik skat kender alt til og så snart der kan være privat fornøjelse samtidigt, så er de skarpe med at se, om det faktisk virker som del af dit indtægtsgrundlag

2 - Bands kan ikke være registrerede for moms - det er ikke lovligt hvis vi taler bands der spiller ude f.eks  og så skal du som registreret virksomhed indberette det du betaler til dem på deres CPR numre-  evt må de slå sig sammen og bede om at alt indberettes på den enes CPR som honorar - og så må denne skattemæssigt rode med at få det over på de andre forholdsmæssigt. >Du må ikke honorere nogen uden momspligtig virksomhed (og bands må ikke spille som momspligtig virksomhed) uden du indberetter det på de CPR numre du betaler til. Det uanset DE laver faktura, eller du laver afregningsbilag til dem - bare du har deres CPR nummer som indberetning skal ske til (hver band medlem eller bandleder for de hele)

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. Meget fine svar 😊

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)