Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse mellem 2 ejere (samarbejdsaftale)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er ved at forberede mig så jeg kan blive selvstændig.
Meningen er, at jeg skal leje mig ind hos en tandlæge og vi skal have en samarbejdsaftale.
Ved nogle af emnerne i aftalen har jeg skimtet til overenskomsten mellem tandlæger og tandplejere når det gælder en ansættelse, men så er der alligevel punkter der ikke findes der.

Fx. prøvetid? Opsigelse? evt. løbetid/revurdering for aftalen?
Er der nogle regler og hvad er fornuftigt, rimeligt og smart?
Jeg vil jo gerne have en rimelig aftale.
Mit forslag er 3 måneders prøvetid (som overenskomsten) med 14 dages opsigelse. Men 14 dage er også meget lidt for begge parter, hvis man skal ud og finde en anden løsning.
Vedr. opsigelse ved jeg ikke om man kan opsige "bare sådan" men jeg tænker noget med en stigende opsigelses-periode alt efter hvor længe man har arbejdet sammen.

Nogen der kan komme med input?
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Du kan sagtens aftale en længere opsigelsesperiode end der står i overenskomsten (medmindre der decideret står du ikke må).  
Normalt har man som minimum en måned, og ofte længere efter ens anciennitet. (som du også nævner du har tanker om). 

Jeg synes det lyder fint at have 3 måneders prøvetid, det har stort set alle virksomheder efterhånden. Efter de 3 måneder kan man holde en samtale med den ansatte og overveje om aftalerammen skal revurderes eller hvad man nu ønsker. 

 

Venlig hilsen

Mathias

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du tænker som en ansat når du tager udgangspunkt i en overenskomst. Det går ikke !

Du skal leje dig ind ved en anden erhvervsdrivende og den aftale i laver bliver mellem to firmaer. Du løber en risiko og kommer sikkert også til at lægge depositum og have behov for at købe materialer og andet. (hvis du ikke løber risiko vil du kunne få problemer med Skat)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)