Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er bankafstemning et krav i Enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er bankafstemning et krav i  en lille enkeltmandsvirksomhed uden ansatte? Jeg spørge fordi jeg anvender min private konto til til mit firma.

Dvs. jeg bruger kortet når jeg handler ind, og betaler husleje, osv. og der var desuden penge på kontoen i forvejen + jeg modtager honorarer på kontoen som intet har med min virksomhed at gøre. Er det vigtigt at saldoen er den samme på kontoen, eller er det bare vigtigt at kontoudtoget stemmer overens med bilagene?

Jeg bruger dinero til bogføring. Og det der med at bogføre private hævninger. Hvordan gør man det, når kontoen ikke var tom til at starte med, og der kommer penge andetsteds fra som intet har med virksomheden at gøre?


Og slutteligt, er der et program som kan gøre alt det her  automatisk, hvis man blot bogføre bilagene/fakturaerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort nej - men det er meget mere risikofyldt i forhold til at lave fejl - helt som at skat har meget mere besvær ved en kontrol

Det lyder også farligt med honorar der ikke har med virksomheden at gøre - men alt er muligt JEG ville få egen bankkonto og afklaret at du ikke kan beskyldes for momssnyd hvis du som momsregistreret har honorar uden moms, selv om branchen er en anden. Du risikerer også din bank stopper dig, og endeligt skal du jo bave dit CVR tilknyttet for at kunne få f.eks. moms retur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kort nej - men det er meget mere risikofyldt i forhold til at lave fejl - helt som at skat har meget mere besvær ved en kontrol

Enig - og hvis du kører ALT over banken har du jo samtidig en posteringsliste. Hvis jeg f.eks. har købt kaffe til firmaet med mine private penge, overfører jeg det præcise beløb fra firmakontoen. Allerbedst er det i dén situation at have et firmakort til formålet.

At afstemme banken betyder under alle omstændigheder, at så har du i al fald alle bankposteringer med i dit regnskab. Inkl. negative renter :-D

Tilmeldt 23. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Faldt over dette indlæg i min søgning på hvad SKAT har af krav til bankafstemning for et lille enkeltmansvirksomhed.

Jeg har også flere steder kunnet læse mig til at det ikke er et krav - men har ikke kunnet finde det direkte fra kilden (SKAT) selv.
Ved du hvor jeg kan finde det?

På forhånd tak
Mvh
Tilmeldt 23. Mar 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Faldt over dette indlæg i min søgning på hvad SKAT har af krav til bankafstemning for et lille enkeltmansvirksomhed.

Jeg har også flere steder kunnet læse mig til at det ikke er et krav - men har ikke kunnet finde det direkte fra kilden (SKAT) selv.
Ved du hvor jeg kan finde det?

På forhånd tak
Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RenLyk:
Hej John.

Faldt over dette indlæg i min søgning på hvad SKAT har af krav til bankafstemning for et lille enkeltmansvirksomhed.

Jeg har også flere steder kunnet læse mig til at det ikke er et krav - men har ikke kunnet finde det direkte fra kilden (SKAT) selv.
Ved du hvor jeg kan finde det?

På forhånd tak
Mvh

nej - jeg kender ikke en lov der taler om bankafstemning - men det er et krav at alle transaktioner har et transaktionsspor = man kan se hvor penge kommer fra og hvor de går hen - og uden bankafstemning er det ikke ret let. Jeg forstår slet ikke du kæmper for at undgå bankafstemning som er noget af det alle vigtigste for løbende at se bogholderiet fungere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)