Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri omdannelse fra EV til ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dygtige amino’er,

Nedenstående forespørgsel er mig der ‘stikker en finger i jorden’ inden - selve øvelsen (hvis mulig) kommer til at ske med advokatbistand mv.

Jeg vil gerne have oprettet et ApS men vil rigtig gerne gøre det med ubeskattede midler. Derfor overvejer jeg følgende og vil gerne høre fra alle I dygtige mennesker om I har erfaringer, meninger, input eller andet til om det kn lade sig gøre og særligt omkring timing.

Jeg overvejer følgende:

1. Oprette en enkeltmandsvirksomhed(har jeg gjort før-intet problem)
2. Fakturere konsulenttimer for 50-60.000kr fra denne virksomhed til at dække indskud og advokatbistand(ikke i scope for debat, men det kan jeg også løse:-)
3. Bruge ovenstående beløb til en skattefri omdannelse af enkeltmandsvirksomhed til ApS(Holding), hvor en opførelse af virksomhedens aktiver/passiver(åbningsbalance ved omdannelse) burde være super simpel:-)

Formålet med ApS bliver et Holding der skal eje anparter i en virksomhed der endnu ingen drift har, men det skulle meget gerne gå stærkt 2020.

På forhånet tak for jeres tid - den er værdsat!

Ps. Dette er mit første indlæg, så bær over med mig. Placerede efter bedste evne(valgte denne debat, da jeg mente at spørgsmålene relaterede til andet end selve det ‘at starte en virksomhed)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh mange uafklarede ?? men hvis du konsulent timer du taler om - af SKAT vurderes som lønmodtagerarbejde du i stedet fakturerer via CVR får du bog og mister momsfradrag men får skat af samme moms i stedet - men ellers kan du - når du har 40.000 t som er beskattet egenkapital (ikke bare solgt for) omdanne skattefrit - men det koster jo en del i revisor erklæring - så uha meget at tænke over her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg er sikker på at SKAT aldrig får nys om tilvejebringelsen af midlerne - det sørger jeg for på både den betalende(hvor posterne bliver ‘gemt’ væk) og(selvklart) også på den modtagne side.

Mht erklæring så har jeg et pænt netværk indenfor revisionsbranchen(som jeg selv har været en del af uden dog at være registreret), så er sikker på at det kan gøres billigt - specielt når nu den saldobalance, der skal overføres, er så simpel. Jeg ‘frygter’ mere omkostningen for advokatbistand, da den skal holde sig under 20.000kr da øvelsen ellers ligeså godt kunne have været gjort med beskattede midler.

Men det jeg hører sig sige er;

- at det kan lade sig gøre(med mindre SKAT blander sig)
- at jeg skal forholde mig til omkostningen ved advokat- og revisorbistand.

Er det korrekt forstået?

Og et stort tak for din tid (også helt generelt). jeg har tidligere fundet hjælp i mange henseender her på amino på googlet spørgsmål, hvor du har været en del af løsningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundegren:
Jeg er sikker på at SKAT aldrig får nys om tilvejebringelsen af midlerne - det sørger jeg for på både den betalende(hvor posterne bliver ‘gemt’ væk) og(selvklart) også på den modtagne side.
tror ikke lige du er det rette sted for råd om hvordan du snyder skat- Du skal overveje om ikke du bare skal gøre ting ret-  Du får ikke mine råd om noget om hvordan man omgår skat - sjældet at se folk på Amino der åbent erkender  de søger snyd af skat - det klarer de fleste uden at skulle have råd via internettet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er fuldt forståeligt. Jeg søgte bestemt heller ikke hjælpe til at snyde SKAT.

Jeg søgte hjælpe/indsigt i om man kunne skabe en hurtig vej fra enkeltmandsvirksomhed til ApS med ubeskattede midler. ‘konsulenttimerne’ jeg nævner kunne sagtens være ganske reelle, det ville nok bare tage længere tid (Jeg kan reelt set blot lave mine ansættelsesforhold om til B2B).

men så er der timingen, da jeg mindes at en omdannelse skal ligge i første halvår og så bør jeg vel først lave konsulenttimerne efter årsskiftet?

...og igen, hensigten er IKKE at snyde skat - jeg vil blot lave et selskab på den billigste måde - så hvis der IKKE er en smart og lovlig måde at gøre det på, så tager jeg også gerne det for et ‘godt svar’ og lægger den sti i graven:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundegren:
Jeg søgte bestemt heller ikke hjælpe til at snyde SKAT.
det løs sådan: Stick out tongue
Lundegren:
Jeg er sikker på at SKAT aldrig får nys om tilvejebringelsen af midlerne - det sørger jeg for på både den betalende(hvor posterne bliver ‘gemt’ væk) og(selvklart) også på den modtagne side.


du kan omdanne skattefrit mod en pris for en revisorerklæring. Den revisor kan også sige, om en skattepligtig omdannelse er det kloge valg  https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget.

Tak for svar John

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)