Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NDA – non disclosure agreement fra udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er blevet bedt om at underskrive en aftale, en NDA – non disclosure agreement. I forbindelse med noget arbejde.
Jeg er Dansker, Dansk pas.

I denne står der man ikke må videregive oplysninger osv. Den der ganske normal ud, men…

Der er ikke angivet hvilket lands retssystem der skal danne grundlag for en evt. sag. Virksomheden som fremsender denne NDA er med HQ i Singapore, dog er det relateret til en arbejdsopgave i Vietnam.
Der er ikke henvisning til det egentlige firma, men til et firma der arbejder på vegne af det egentlige firma!

Det ser med andre ord ud til den er ”ikke korrekt skrevet” (er bestemt ikke professionel på dette område).

Jeg har disse spørgsmål:

1. Kan en NDA man underskriver online (AdobeSign) med en virksomhed i Singapore eller i Vietnam gøres retskraftig overfor en Dansker?

2. Hvilken lov vil faktuelt blive brugt i det tilfælde ”dem der ønsker NDAen” skulle bruges?

3. Der er ikke anført nogen tidsfrist (skal nok ses som uendelig), der er ikke anført nogen begrænsning evt. en by eller et land (skal nok ses som hele verden). Vil man kunne gøre en sådan retskraftig på tværs af landegrænser?

Jeg er et ganske ærligt menneske, og kan fint holde på en hemmelighed - men man kan jo komme i den situation de præsenterer noget man selv har tænkt man gerne ville, og hvis de gør det, kan man jo ikke gøre dette, så denne NDA kan jo blokere for noget, på en eller anden måde.
Er der nogle flinke folk, jurister eller advokater der har nogle ord om dette?


Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Ja den er jo gældende når du har indgået den og former for underskrift er bare om det kan bevise, men når du har indgået den så gælder den - Hvilket land en evt sag skal køre i, har ikke som sådan at gøre med hvor den gælder, men må vel siges at være en klar mangel - du kan jo foreslå den Danmark, men det er jo altid besværligt for at sige det mildt, hvis man skal køre en sag for en i Vietnam i DK og tilsvarende for dig, hvis den skal køres ved ret i Vietnam

2 det vil være første slagsmål, så få bestemt hvor

3 Man kan gøre det man vil i en aftale - men om det giver stor fornuft med denne VDA kan jeg slet ikke afgøre - du skal jo i alle fald klart vide hvad det er præcist du ikke må dele - ellers kan du jo afskære dig for en frygtelig masse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange 1000 tak for dine tanker John.
Intet er underskrevet endnu. Og du har helt ret, den er nok "alt for dækkende", eller rettere sagt, uden begrænsning.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)