Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura som privatperson

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er uddannet kok og har været i branchen i ca. 8 år, sideløbende med dette har jeg taget en uddannelse inden for marketing og sidder i dag som marketing koordinator.

Jeg leger derfor med tanken om at kunne udleje mig selv på konsulentbasis til restaurationer der mangler sparring omkring markedsføring, serviceoptimering o.l., men jeg ønsker hverken at skulle bøvle med erhvervskonti, moms eller for den sags skyld regnskab og jeg har ingen intention om at tjene over 50.000 om året.

Jeg er dog i tvivl om:

- Hvordan skal min faktura se ud (hvilken information skal der være)?

- Skal jeg lave regnskab?

- Hvis jeg laver noget grafisk arbejde til virksomheden, hvordan gør jeg med rettigheder? Og evt. hvis kunden køber rettighederne, skal dette faktureres for sig selv?

- Lad os sige virksomheden ligger 60 km fra hvor jeg bor, kan virksomheden udbetale mig kørepenge skattefrit eller skal jeg svare skat af dette?

På forhånd tak for hjælpen og rigtig god weekend!

Ps: jeg agter selvfølgelig at oplyse indkomst som B-indkomst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

luskebuksen:

Jeg har ingen intention om at tjene over 50.000 om året.

Jeg er dog i tvivl om:

1 - Hvordan skal min faktura se ud (hvilken information skal der være)?

2 - Skal jeg lave regnskab?

3 - Hvis jeg laver noget grafisk arbejde til virksomheden, hvordan gør jeg med rettigheder? Og evt. hvis kunden køber rettighederne, skal dette faktureres for sig selv?

4 - Lad os sige virksomheden ligger 60 km fra hvor jeg bor, kan virksomheden udbetale mig kørepenge skattefrit eller skal jeg svare skat af dette?