Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rki = ingen chance for iværksætteri?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Så er der de andre banker - herunder DDB som du jo kan forklare, at du kan klare dig med samme som du ville få i Lunar - nemlig

En ren top-op konto der ikke må/kan tilknyttes leverandørservice automatisk nets betaling

Et tilknyttet top-op debet kort type visa elektron

På den led kan en bank jo næsten umuligt tabe på dig - og du må stadigt være indstillet på en pris - sikkert omkring samme 2000 som Lunar + noget månedsgebyr.

Du må så også give dem en pakke med billedlegitimation - pas/kørekort kopi, beskrivelse af dit projekt med lille forretningsplan og budget og evt kopi af seneste årsopgørelse fra skat - 

Det er hvad Danske Bank og andre tilbyder små iværksættere, som ikke står i RKI, så det kommer trådstarter næppe langt med. :-)

Bankerne er ganske enkelt ikke interesseret i kunder, som de ikke kan låne penge til og dermed ikke kan tjene penge på. 

Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor jeg har læst linket så lyder det som om at jeg skal betale skat i både estland og I danmark. 
Kan det virkelig passe? 
Håber da det bare er mig som ikke er god til at læse juridiske tekster!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Det er hvad Danske Bank og andre tilbyder små iværksættere, som ikke står i RKI, så det kommer trådstarter næppe langt med. :-)

Bankerne er ganske enkelt ikke interesseret i kunder, som de ikke kan låne penge til og dermed ikke kan tjene penge på. 

Du har helt ret i at små iværksættere - med stor modstand mod gebyr - negativ rente og andet sjov, ikke er bankers livret. Jeg må dog sige, at jeg kender altså til ganske mange små iværksættere som, også inden 2019, har fået helt alm erhvervskonto med visadankort - faktisk de 6 jeg har kontakt med som brugte DDB har det alle, ingen af dem er blevet tilbudt en top op konto med top op kort og forbund mod nets betalingsservice - og det har jeg nu heller ikke set fra andre banker generelt, ud over Lunar som jo har en speciel version, som også tager mod RKI folket, bare ikke når de ikke har dansk statsborgerskab

Siger ikke det ikke findes, men alm visadankort får mange - også nye selvstændige - Derimod er det ren standard, både for private og andre - der står i RKI

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Estrofe:
Kan det virkelig passe? 

Nej, hele formålet med en DBO er at undgå både dobbeltbeskatning og skattesnyd.

Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Ah!
Tusind tak for hjælpen. Så skal jeg sgu' få lukket min dansk virksomhed med det vuns!
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Siger ikke det ikke findes, men alm visadankort får mange - også nye selvstændige

Danske Bank Business One (mindste/billigste pakke) er kun med Mastercard Business Debit. En bankpakke med Dankort/Visa koster min dobbelt op pr. måned, hvis man ikke forhandler en individuel aftale / pris.

Men du har nok ret i at det nok kun er hos Lunar, hvor pbs-betaling ikke kan benyttes.

---

https://danskebank.dk/erhverv/bliv-kunde#tab1 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv finde bogen som hedder "The World's Worst Entrepeneur". Jeg ved at Statsbilblioteket har bogen (https://bibliotek.dk/da/search/work?search_block_form=aqil+radjab&select_material_type=bibdk_frontpage&op=S%C3%B8g&year_op=%2522year_eq%2522&year_value=&form_build_id=form-mTyhfTdO81YLTCfniQDUZymUw0pFI9K6LbK6jmHsPl8&form_id=search_block_form&sort=rank_frequency&page_id=bibdk_frontpage#content).

Kort om bogen: Den handler om en gut som havde en succesfuld virksomhed i en tid af højkonjunktur, og da den økonomiske situation vendte 180 grader kom hans hus på tvangsauktion og røg han i gældssanering. Mens han var meget langt nede og ikke havde nogen form for frihed begyndte han ved selvindsigt og ved at blive proaktiv at oparbejde sig. Nu er han multimillionær. Sand historie - og inspirationen til at jeg tillærte mig en ny livsstil og valgte succes.

Albert 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis ikke du er super afhængig af din konto i Danske Bank er der vel en alternativ mulighed:

Gå ind på SKAT (eller Virk, eller hvor man nu registrerer det), og registrer din personlige konto i DB som din virksomheds NemKonto.

Måske bemærker DB det og bliver sure. Måske lægger de slet ikke mærke til det.

Hvis de opdager det vil de nok bare sige at du skal ophøre med at benytte din konto som NemKonto. Aller-aller værste scenarium er at de lukker din konto og du må må over i en anden bank.

Men hvis det virker og de ikke brokker sig, så er dit problem vel løst.

Tilmeldt 17. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@albert
Tak for det link. Ser interessant ud. 
Dog er mit problem ikke med success i den forstand da jeg er I vækst og overskud
Problemet er at jeg er udlændinge som er i rki (rki'en er 100% min egen skyld) hvilket betyder ingen bank i danmark for mig.

@Kim Fredtoft

Tak for det tip. 
Det kunne være en mulighed men har på fornemmelse at det ikke vil gå længe får de lukker kontoen og så skal jeg bøvle med at skifte konto til et andet bank og sikkert det samme situation derover. 
Realiten er vel bare at den eneste mulighed for at kunne være iværksætter er hvis man ikke er i rki. (lunar way er løsningen for folk med dansk pas)
Tror sgu' bare at jeg satser på at åbne i udlandet. Hvilket er lidt surt da jeg havde foretrukket at være en dansk virksomhed som betalte til det danske samfund. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)