Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk indskud på 50.000 kr ud fra ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg er nok ikke den eneste der har spurgt om det her, men jeg kan simpelthen ikke finde frem til noget konkret omkring det.

Jeg oprettede for ca 2 år siden et Holding samt et driftsselskab, begge som ApS.

Fik hjælp af billigselskab.dk, som vist nok indskød de 50.000 i mit Holding, og lånte dem til driftselskab. 

Hvis jeg lukker mit driftsselskab nu, så betaler jeg vel de 50.000 tilbage til mit holding, og er det derfra muligt at få dem tilbage privat, uden selvfølgelig at betale skat af dem.

Jeg har ca 300.000 stående i mit holdingselskab, dette er penge som mit driftselskab har tjent, betalt skat af, og flyttet op til holding.

Må jeg gerne trække mit indskud tilbage, nu hvor der står penge i selskabet?

Håber I kan hjælpe. 
Mvh

Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan ikke trække dit indskud ud, uden at lukke selskabet f.eks ved erklæring

Du kan hæve frie midler hvis de findes som udbytte eller løn, men den indskudte kapital er bundet til du har lukket både drift og holding

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for hjælpen :) Det er hermed noteret!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John,

Må man gerne oprette den samme konstellation som jeg har gjort i her, men så bare låne de nu 40.000 kr som det koster at lave et ApS, fra sig selv privat, til ens Holding selskab, og så betale de 40.000 tilbage fra Holding til privat, så snart der er kommet penge i firmaet.
Dvs at man selvfølgelig først betaler de 40.000 tilbage, når man har f.eks har 100.000 stående i firmaet.

Håber du kan hjælpe.

Mvh
Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne stifte et holding selskab for 40.000 egne beskattede midler - som du ikke kan trække ud - og så har det holding jo 40.000 kr - som det kan bruge til at stifte ET driftsselskab

Du må også gerne låne dit selskab penge når først du har stiftet det - mod at du får en markedsbaserer rente lovpligtigt og få det lån tilbage lige når du vil, det har bare ikke med de 40.000 kr der er sat som stiftelseskapital  - men låner du et selskab penge så må du få det lån tilbage til hver en tid 

Har dit holding stiftet et drift men skal stifte et til - så kan du jo ud over de 40.000 kr beskattede penge du har stiftet selskabet for - godt låne det 40.000 kr som det stifter et ny driftsselskab for. Når så dine driftsselskaber har haft overskud og stadigt hver i sær har den bundne kapital på 40.000 kr - så de kan sende overskud efter skat op som udbytte til holding - så kan du få dit lån tilbage - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det giver mening :) Jeg siger mange tak for din hjælp endnu engang.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)