Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV eller enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino,

Jeg står i den situation, at jeg tidligere har solgt produkter på Amazon UK. Nu har jeg tænkt mig at genoptage driften, men denne gang med enten PMV eller enkeltmandsvirksomhed.

Jeg er i tvivl om det er nødvendigt med EMV, da import/eksport jo er udenfor EU. Dog er Brexit nok uundgåeligt, så ville I registrere EMV til eksport til UK?

Til info kommer jeg det første år ikke til at omsætte for +50k. Det er nødvendigt at oprette en af delene, da Amazon kræver, at man er VAT registreret, hvis man opbevarer produkter på engelsk grund - hvilket jeg kommer til.



Vh
Lars
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når Amazon som du skriver kræver VAT registrering for opbevaring af varer i UK - er det så UK momsreg - eller dansk. PMV er som du ved uden moms, import/export osv - så med UK og brexit er enkeltmands jo nødvendig

læs meget mere om PMV og enkeltmands i ebog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Og så skal jeg vel først registrere, når brexit træder i kraft? Ift import/eksport

Jeg kommer til at betale engelsk moms, så går ikke ud fra jeg også skal betale dansk?


Vh
Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så længe det kun er EU behøver du ikke registrere, men det koster jo ikke noget

Hvis du har engelsk VAT og sælger fra UK lager osv - så skal du ikke OGSÅ have dansk moms, og hvad købsmoms af de varer angår, så må det jo vel også skulle trækkes fra som UK købs VAT for det som sælges med UK VAT men alt det må du selv gennemgå

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)