Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min hustru sende fakturaer fra mit enkeltmandsfirma?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikki M.:

Jeg har som nævnt allerede et enkeltmandsfirma. Ville jeg ligeså godt kunne udbetale løn til min hustru, så hiun er ansat i mit firma? Eller er der nogle fordele/ulemper ved dette?

Eksempel:

Hun arbejder for 2 firmaer en måned.

1 faktura på 10.000 ex moms

1 faktura på 6.000 ex moms

Jeg sender faktura til de to firmaer og modtager 16.000 ex moms.

Så udbetaler jeg løn via dataløn på 16.000 kr. til min hustru. Så hun er lønmodtager i mit firma.

....

Er der noget upraktisk ved at gøre det sådan? Så behøver vi ikke at oprette hver vores virksomhed.

Tak for hjælpen

det upraktiske er hvis skat siger hun er lønmodtager i de to jobs - og ser din ansættelse af nærtstående = hustru som snyd -

Det gør dog ikke der spor forskel som jeg ser det, om i har hver sin virksomhed - det handler alene om hvorvidt hun faktisk ER selvstændig eller lønmodtager som du før har fået link til

Ellers ville alle jo fakturere med moms og trække moms fra alt muligt og bruge statens takst for kørsel og ikke befordringsfradrag og slippe for kildeskat indtil det lige passede dem selv at få løn i egen - eller ægtefælles virksomhed

Hvis skat siger det er omgåelse af kildeskattelov og hun ER lønmodtager og ikke selvstændig og du ikke ellers driver større vikarbureau med mange tilsvarende ansatte - så vil du kunne miste fradrag for moms og i stedet for hun skat af den del af lønnen der var moms + bod

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html  Det er noget skat har fokus på, da en del arbejdsgivere kræver CVR af deres ansatte - og som ægtefæller kan jeg slet ikke se det gøre forskel om I har hver sin virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)