Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/eksport registrering ? - digitale PDF produkter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at hjælpe et familiemedlem med at oprette virksomhed, efter hun i en periode har gjort det som hobby, men nu er tiden kommet til at momsregistrere sig og dermed åbne virksomhed.

Spørgsmålet går på om hun skal import/eksport registreres. Hun sælger til både andre eu lande og udenfor eu. Men der er udelukkende tale om digitale produkter, i form af opskrifter i PDF form, de kunden modtager som mail.

Det faktum at varen sælges i udlandet, udenfor eu, taler jo for en registrering. Tvivlen opstår i og med der er tale om et digitalt produkt, som jo ej heller kommer igennem tolden ?:)

På forhånd, tak for hjælpen!:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, så en PDF fil med opskrifter skal istedet opfattes som en ydelse istedet for en vare ?

Der er udelukkende tale om “eksport” og til private kunder i og udenfor eu.

Vil det være korrekt forstået at “ydelsen” i så fald sælges med dansk moms udenfor dk, men indenfor eu (indtil grænsen på 10.000 euro indenfor eu - hvorefter onestop) og udenfor eu er det uden moms?
Men hvad med fortoldning når der sælges udenfor eu? Er det ikke relevant når der er tale om den type produkt?

Og igen, mange tak for det hurtige svar!:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg går ud fra den PDF sendes digitalt og ikke som en indpakket bog så ja Digitale produkter op til 10.000 euro dansk moms og ellers onestopshop - som jeg mener også gælder for det hele ved overskridelse.

Ydelsen fortoldes ikke når den er digital, det gør kun fysiske varer, men af den grund har mange lande krav om, at køber af erhvervsmæssig ydelse skal være momsregistreret for selv at angive momsen

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange tak, for så hurtige og præcise svar!:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)