Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS regler ang ejendomssalg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner.. Jeg købte for et par måneder siden en lejlighed gennem mit aps til 2 mio,jeg har netop skrevet under på en handel hvor jeg sælger den til 2.6. Mit spørgsmål er så, skal jeg betale moms af hele 2.6 mio eller kun af fortjenesten på 600.000??? På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du købt en lejlighed med moms?  Så må du jo som med andre køb have trukket den moms fra og så er der moms på salget 2,6 mio men samlet bliver det jo så købsmoms af 2 mio og salgsmoms af 2,6 mio - men HAR du som led i momspigtig aktivitet virkeligt købt en lejlighed for 2 mio kr og betalt 400.000 kr af det i købsmoms? Og har du også lejet ud med moms på huslejen, momspligtig husleje i lejligheden?
Vent på andre - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

William kofoed:

Hej venner.. Jeg købte for et par måneder siden en lejlighed gennem mit aps til 2 mio,jeg har netop skrevet under på en handel hvor jeg sælger den til 2.6. Mit spørgsmål er så, skal jeg betale moms af hele 2.6 mio eller kun af fortjenesten på 600.000??? På forhånd tak

Selve købet og salget af lejligheden er uden moms. Der er nogle få undtagelser, men kig på din købskontrakt; der fremgår det hvis du har købt inkl. moms (Men jeg tvivler). Så det direkte svar på dit spørgsmål; du skal ikke beregne moms af hverken køb eller salg.

 

Så er næste tvivl om du har købt en momspligtig aktivitet, det burde sælger have oplyst dig om og burde klart fremgå af salgskontrakten. Men bare for at være på den sikre side; den lejlighed du købte, var den særskilt momsregistreret for udlejning? Derudover kan der også ligge en momsreguleringsforpligtelse, men kig kontrakten igennem, det fremgår her!

Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.. Det korte af det lange er, at jeg havde købt en erhvervslejlighed, som ejern havde drevet en lægeklinik i.. Så jeg har slet ikke lejet den ud eller noget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

William kofoed:

Tak for dit svar.. Det korte af det lange er, at jeg havde købt en erhvervslejlighed, som ejern havde drevet en lægeklinik i.. Så jeg har slet ikke lejet den ud eller noget

du svarer jo slet ikke på vores spørgsmål om du betalte moms da du købte den. Svaret er sikkert nej hvis lægeklinik - men du mangler så megen viden i moms og køb af lejlighed at du skyder sig selv i foden ved ikke at betale en revisor 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at jeg skal have fat i en revisor... Men jeg har højst sandsyngligt købt den uden moms.. Jeg har købt den hos en normal ejendomsmægler..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du givet ja - og det ved ejendomsmægleren også og jeg er også meget sikker på der slet ikke er moms inde i billedet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så dvs at jeg ikke skal betale moms af de 2.6 mio jeg sælger lejligheden for..?? Jeg skal selfølgelig betale selskabskat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ud fra det du beskriver er det helt korrekt - alene selskabsskat af fortjenesten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange mange tak john..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)