Er det muligt selv at administrere sin pensionsopsparing? Jeg er selvstændig fysioterapeut og skal lave min egen pensionsopsparing. Jeg vil gerne undgå pensionskasser der investere aktivt grundet deres høje gebyrer. Jeg har et ønske om at alt min pension bliver sat i indeksfonde med minimal gebyr, her har jeg særligt fundet Schwab 1000 interessant. |
ja absolut - det er bare at oprette rate eller alders osv - i banken og tilknytte et depot du selv styrer 100% alene med omk for handler og lidt depot gebyr - om du vil og tør - kan du have alt i Schwab 1000 - (som jeg vel husker som USA og dermed jo knyttet til USA index og USD - måske ikke det mest sikre på sigt, ikke at sprede over USA; Europa, DK osvSandrafys:Er det muligt selv at administrere sin pensionsopsparing?
Jeg er selvstændig fysioterapeut og skal lave min egen pensionsopsparing. Jeg vil gerne undgå pensionskasser der investere aktivt grundet deres høje gebyrer. Jeg har et ønske om at alt min pension bliver sat i indeksfonde med minimal gebyr, her har jeg særligt fundet Schwab 1000 interessant.
vh John Hannover