Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemmand forsvundet - Hvordan annullere jeg faktura og sender direkte til kunde

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Fra  Cognition Webdesign Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har været i samarbejde med en mellemmand om at lave en hjemmeside til en kunde.

Under forløbet kan vi ikke komme i kontakt med mellemmanden, og derfor gør kunden og jeg arbejdet færdigt sammen.

Kunden og jeg aftaler at jeg først sender faktura til mellemmand, som nu er gået over dato og vi regner ikke med betaling. Så derfor vil kunde gerne betale mig for min del.

Mit spørgsmål er så, hvordan håndterer jeg dette mht. faktura?

Jeg bruger Dinero og så vidt jeg kan forstå, må jeg ikke slette fakturaen når den er sendt til mellemmanden. Hvordan annullere jeg den?

Kunden opretter jeg naturligvis en ny til

Mvh Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

du søger den mellemand og må lade faktura stå indtil du kan vise skat at du har udtømt alle muligheder for at komme i kontakt med denne. Før må du ikke bogfører den som tabt - du må ikke udstede kreditnota bare fordi en ikke betaler eller lige er svær at få fat i  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html  Når du kan vise du ikke kan komme i kontakt - ex personen ikke bor på sin adresse og ikke har sin telefon mere - så kan du afskrive. Send også rykker i anbefalet brev f.eks og se om det kommer retur. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Fra  Cognition Webdesign Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, og tak for svar!

Jeg er ikke lige helt med. Jeg skal vel ikke afskrive noget som tab, når jeg inddrager beløbet fra kunden i stedet for mellemmand?

Er det ikke korrekt at sende en kreditnota til mellemmand, så mit udestående hos ham, sættes i nul, og jeg så kan oprette en ny faktura til kunden som gerne vil betale?

Jeg vil bare tilbagetrække handlen fra mellemmand

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det som, at du har sendt en faktura ud - Den står som omsætning/indtægt i dit regnskab, men den bliver ikke betalt siger du. Når du har sendt en faktura, så må du ikke bare kreditere fordi du synes det er let for dig- HAR du sendt en faktura og er der ikke en aftale mellem dig og modtageren om, at der skal krediteres så må du ikke bare kreditere - sådan er loven. Du skal rykke - Kreditnota er ikke til de fald man ikke lige regner med betaling. OM der så sker dig noget ved det, er en anden sag, men det er galt brug af kreditnota. 

Du kan sagtens oprette ny faktura til kunden - Your choice

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Du kan sagtens oprette ny faktura til kunden - Your choice

For mig lyder det med som trådstarter "opsiger" aftalen med mellemmanden og i stedet indgik en aftale med slutbruger. Betaler slutbruger regningen er der heller ikke noget krav i forhold til mellemmanden og så er det rettelige at bruge en kreditnota på det allerede faktureret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Du kan sagtens oprette ny faktura til kunden - Your choice

For mig lyder det med som trådstarter "opsiger" aftalen med mellemmanden og i stedet indgik en aftale med slutbruger. Betaler slutbruger regningen er der heller ikke noget krav i forhold til mellemmanden og så er det rettelige at bruge en kreditnota på det allerede faktureret.

ja bortset fra at trådstarter ikke kan komme i kontakt med mellemmanden - så lidt svært at opsige  men som nævnt - der sker næppe det store - kreditnotaer er bare ikke til dem man ikke kan komme i kontakt med som sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kravet er jo trukket tilbage af trådstarter og rettet efter aftale med slutbruger til denne. Så har svært ved at se at brugen af kreditnota ikke kan bruges her.

Jeg er enig i at kreditnota ikke bare er løsningen, hvis vi taler om manglende betaling. Det er der så ikke tale om her, da trådstarter jo ikke længere har et krav mod mellemmanden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lier:

Kravet er jo trukket tilbage af trådstarter og rettet efter aftale med slutbruger til denne. Så har svært ved at se at brugen af kreditnota ikke kan bruges her.

Jeg er enig i at kreditnota ikke bare er løsningen, hvis vi taler om manglende betaling. Det er der så ikke tale om her, da trådstarter jo ikke længere har et krav mod mellemmanden.

det er jo korrekt - og jeg ville/vil da også sige- krediter - der sker ikke noget - det var mere for at man ikke skulle tro, at man bare fakturerer løs og når man så beslutter sig for de aftaler man vil, så krediterer man lige de der fakturaer man alligevel ikke vil/kan gøre brug af.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)