Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af IVS med gæld til skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står i den trælse situation, at jeg i sin tid oprettede et IVS, som med tiden aldrig har været brugt. Dvs ingen aktivitet overhovedet udover nul indberetning moms.

Jeg har desværre ikke fået lavet selvangivelsen i tiden og fået en “bøde” på 5000 kr til skat + en enkelt bøde på 800 kr for forglemmelse af moms indberetning.

Hvad har jeg af muligheder? Er det bare at punge ud og derefter lukke selskabet eller har jeg nogle muligheder, hvor jeg ikke nødvendigvis skal betale de 5800 kr i bøde for manglende indberetning.

(Ja, jeg er flov over situationen, men virksomheden har været glemt pga. ingen aktivitet og derfor også glemte diverse frister for indberetning.)

Det er trælse penge når selskabet aldrig har været brugt - men hvordan står jeg med sådan et IVS?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er bare endnu en - med IVS og ikke overholde regler, en af årsagerne til IVS ikke mere kan stiftes, fordi at stifte for 1 kr betyder man tager for let på ting, uden hånden på bagepladen

Nå moral nok i det - du kan skrive dig selv bort som direktør i alle fald, så bortfalder bod for manglende regnskaber hvis du har sådanne fra erhvervsstyrelsen. Jeg tror også skattebod forsvinder. Det er klart udtryk for dårlig moral som sådan, for en tvangsopløsning koster jo, og betales så af alle os andre, men det er desværre en meget almindelig løsning for IVS ejere. 

Du vil ved tvangsopløsning altid kunne findes i CVR som en med tvangsopløst selskab - af banker, fremtidige samarbejdsparter og kunder - og det vil ikke gavne fremtidig aktivitet, så måske er det 5000 kr værd at undgå det og bare betale ved kasse 1, og så lade det lukke ved erklæring - det vil så heller ikke tælle med i optakt til evt konkurskarantæne eller andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)