Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af første eksport-ordre til Japan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed (med cvr-nr) indenfor retro/antik. Jeg har ikke tidligere solgt noget til udlandet., men har fået en henvendelse fra Japan.

Den japanske kunde og jeg er enige om pris på en "prøve-ordre" (værdi blot ca Dkr 3000,- pakkens vægt ca 10 kg) og pakken skal efter kundens ønske sendes med Postnord og køber betaler for forsendelsen, blot jeg skriver fragtbeløbet på fakturaen, som kunden betaler forud for forsendelse, dvs at hele fakturabeløbet  (varens pris + fragt) betales forud af køber

Er det korrekt at jeg kan sende til Japan, hvis jeg gør flg:

1) registrerer mig som havende tilladelse til eksport (har jeg gjort)

2) Udsteder faktura på engelsk uden moms (altså kun med varens pris + fragt), som jeg mailer til kunde og kunden overviser forud (dette er aftalt med kunden)

    Er der nogle specielle krav til fakturaens udseende/oplysninger?

2) Pakker forsendelsen og lægger faktura ind i pakken (eller evt i lomme udenpå pakken?) Også selvom kunden jo allerede har fået fakturaen på mail?

3) Printer pakkelabel og tolddeklaration på postnords hjemmeside og afleverer pakken hos Postnord?

   Kan man selv udfylde tolddeklaration eller skal man have hjælp af speditør eller lign til dette?

   Skal der så ikke bruges yderliger toldpapierer og/eller andre papirer eller andre omkostninger?

Kommenter meget gerne hvis der er noget jeg mangler eller har overset.

Vh

Piager

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget mærkeligt at bruge postnord til en sådan pakke, er der nogen grund til det?  Det vil være langt lettere at bruge et kurerfirma som laver alle toldpapire mht. udførsel. 

1) korrekt

2) korrekt, men husk på at aftale hvem der betaler for bankoverførsel, det kan være en dyr fornøjelse - i øvrigt husk at specificer med international kode hvilken valuta der er tale om F.eks DKK, EUR eller USD.  Inden krav udover de danske til en faktura.

2) Det bedste er at sætte faktura udenpå pakken i en lomme eller konvolut og skrive invoice på:  

3)  aner ikke hvordan det fungere mht. post nord (vil aldrig bruge dem til udlandet) ved beløb under 7.000 DKK skal der ikke laves udførsels papire.

Husk følgende:

Det er vigtigt at du bruger en kasse af rigtigt god kvalitet (dobbelt bølgepap som minimum) da transporten er lang og hårdhændet

Værd opmærksom på at pakkens vægt beregnes efter volumen/vægtforhold og ikke nødvendigvis den fysiske vægt.

At aftale hvilke leveringsbetingelser der bruges (incoterms )

Evt. transportforsikring

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn og mange tak for gode input :-)

Den eneste grund til at vælge Postnord, var fordi kunden foreslog det, så jeg er åben overfor alt.

Når du mener, at det bedste ville være et kurerfirma, mener du så DHL, UPS, FedEx, GLS eller lign? Og kan du evt foreslå nogen?

Vh

Piager

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Post nord er generelt en dårlig løsning til udlandet.

De bedste kurerpriser får du ved at gå via en speditør som har en storkunde aftale med kurerfirmaerne.  Personligt kan jeg anbefale Link logistics eller geodis, hvis du presser dem lidt kan du få nogle skarpe priser.

I prisen er inkluderet både toldbehandling i DK og modtager landet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik aldrig spurgt hvad du skal betale for de 10 kg med post nord? hvad er transittiden? 

Mht. kurerfirmer så så mener jeg UPS, DHL, TNT og FedEx, men som sagt gå via en speditør for at få den bedste pris.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)