Det ville jeg ikke gøre uden mange overevejelser OG et BINDENDE svar fra skat. Sagen er jo, at det er en forbedring af dit private hjem som vil eksistere også hvis du lukker året efter OG - du kan jo ikke i ejerbolig som sådan leje ud til dig som firma, da det udløser fuld skat uden bundfradrag - dog fradrag for konkret forbrug og % af ejendomsskat (med hensyn tagen til værdi af kælder her)
Kompliceret i alle fald, så gå til en dygtig revisor med overvejelserne med mindre nogen her - med styrke tør give 100% svar, og få formuleret evt spørgsmål til bindende svar
Var det lejede lokaler ville man se på indretning af lejede lokaler
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det er lidt kompliceret og hvis nogen herinde har været i samme båd, må I meget gerne skrive hvad I gjorde.
Overvejer i øvrigt også at købe et boblebad til klinikken så folk kan få et glas bobler i det efter behandlingen. Badet er IKKE indbygget/fastbygget men er ligesom et luksus badebassin der er flytbart så man kan rykke det ud i haven om sommeren.
Det skulle jeg selv mene at der ikke vil være problemer med at trække fra eller?
Ja det er lidt kompliceret og hvis nogen herinde har været i samme båd, må I meget gerne skrive hvad I gjorde.
Overvejer i øvrigt også at købe et boblebad til klinikken så folk kan få et glas bobler i det efter behandlingen. Badet er IKKE indbygget/fastbygget men er ligesom et luksus badebassin der er flytbart så man kan rykke det ud i haven om sommeren.
Det skulle jeg selv mene at der ikke vil være problemer med at trække fra eller?
Vh Heidi
hvis det står i hjemmet vil skat kunne have begrundet formodning om, at du og familien også benytter det både i huset og i haven og til fester, så det kunne let skulle ses som delt aktiv - Det gælder firmaaktiver som man også selv kan benytte, vaskemaskine osv som står i hjemmet (visse ville man slet ikke få fradrag for at anskaffe - kaffemaskine til eget køkken f.eks) - - Evt bed om bindende svar fra skat - men da du alligevel bør tale med revisor om ombygning mm, så tag det med denne
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER