Må vi det?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 22
Fjollerik Skrevet 27-09-2019 kl. 14:38
Bedømmelse :

Vi vil gerne sende en mail til de kunder der har handlet i vores webshop, f.eks. de seneste tre år, men som ikke har tegnet abonnement på vort ugentlige nyhedsbrev. Mailen vil indeholde et link til en tilmeldingsformular.

Vi kunne f.eks. øffe noget der ligner dette:

"Kære Xxx Xxxxxx. Inden for de seneste 3 år har du bestilt varer i vores webshop. Vi håber at du har været tilfreds med vores ekspedition af din ordre. Vi kan dog også se, at du ikke har tilmeldt dig vort ugentlige nyhedsbrev, som vi udsender hver fredag. Alle nyhedsbreve indeholder et link til at du straks kan framelde dig igen".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 373
Nicolai Lundgaard Skrevet 27-09-2019 kl. 16:29
Bedømmelse :

Nej

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 788
Jesper I. P Skrevet 27-09-2019 kl. 18:25
Bedømmelse :
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 476
Henrik Fra  Happykids Skrevet 27-09-2019 kl. 20:57
Bedømmelse :

Nej, må man ikke

Og på et personligt plan - nøj vil jeg blive irriteret, hvis jeg modtog en mail, fordi jeg IKKE skrev mig op, til at modtage mails ;) tror der er flere som mig, så tænker den kunne give bagslag, hvis man gjorde det :)

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 22
Fjollerik Skrevet 28-09-2019 kl. 13:00
Bedømmelse :

Tak for indlæggene. Godt jeg fik spurgt før vi bare gjorde det Smile

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 22
Fjollerik Skrevet 30-09-2019 kl. 08:02
Bedømmelse :

Jeg forstår det ikke helt. Når jeg handler på nettet modtager jeg ofte en "kvittering", typisk med et link til et spørgeskema om min tilfredshed med handelen, så noget ER altså tilladt.

Jeg forstår godt at vi i en sådan ikke må gøre opmærksom på f.eks. vort nyhedsbrev, men hvis folk svarer på skemaet, har de vel givet en formfor samtykke?

Kan vi ikke skrive noget om nyhedsbrevet o.a. i et sådant spørgeskema?

Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 39487
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 30-09-2019 kl. 10:05
Bedømmelse :

Det er ikke til at sige hvad du modtager - men kvittering for købet SKAL du have og om der så er spørgeskemalink er op til dig at klikke på

Du må gerne i kvittering gentage tilbud om at tilmelde sig nyhedsbrev - men må ikke skrive rundt til de som netop ikke har gjort det - for at få dem til at tilmelde sig

det kræver du har en aktiv tilkendegivelse - ikke at de tidl har valgt at svare på noget

vh John Hannover

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 22
Fjollerik Skrevet 30-09-2019 kl. 10:13
Bedømmelse :

Det er jo netop kunder der HAR handlet hos os; vi overvejer f.eks. de seneste tre år. Hvis vi nu (uopfordret) sender dem et spørgeskema om tilfredsheden med deres oplegvelse, så er der vel ikke noget galt i at indlejre noget om nyhedsbrevet i spørgeskemaet?

Fra Store Heddinge
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Peter steffensen Fra  Idekort ApS Skrevet 30-09-2019 kl. 11:26
Bedømmelse :

Hej Fjollerik

Hvis kunderne ikke aktivt har sagt ja til at modtage informatiion fra jer, så må du ikke sende dem noget. Det har nogle af de andre allerede svaret på :) Det ændre ikke på det at de har handlet hos jer.

Mvh

Tilmeldt 15. Jul 19
Indlæg ialt: 22
Fjollerik Skrevet 30-09-2019 kl. 11:28
Bedømmelse :

Det er jo ikke en mail med information, men med et link til en spørgeskemaundersøgelse.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)