Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform passer til min situation? Håber at der nogen som vil hjælpe :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Tak for jeres svar. Det har givet mig en lidt bedre overblik over mulighederne.
Jeg er dog stadig en smule forvirret. 
Har ambitioner om at tjene langt mere i fremtiden, da jeg også vil oprette andre projekter.
Hvis jeg tjener max. på mit job ved siden af SU, kan jeg vel ikke fakturerer som honorar ved siden af uden det går ind og påvirker?

Dbh.
Christine

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine

Det er måske muligt hvis du omlægger virksomhedens opbygning en lille smule.

Hvis du på sigt regner med at tjene en del, så kan et selskab godt være en fin løsning. 

Hvis du fører det som selskab og fakturer dit arbejde (dit honorar) gennem selskabet

skal du selvfølgelig betale adm. omkostninger som revisor/regnskabsopstilling, bogholder, bank og forsikring + selskabsskat (22%) af overskuddet i virksomheden.

Men helt lavpraksis så vil du jo teknisk set ikke ha' en personlig indtægt fra dit selskab, så længe du ikke udbetaler udbytter eller løn i selskabet :). 

MEN hvordan SU-reglerne er ifht. hvordan man vurdere SU-ydelse vs. personlig formue, ved jeg desværre ikke noget om. 

Du skal dog overveje om omkostningerne til selskabet er større end, blot at fravælge SU, som vi tidligere har nævnt: :) Jeg vil skyde på at du skal forvente mellem 5.000-10.000kr i adm. udgifter om året for et selskab af den størrelse.

Jeg tror bestemt det vil kunne være pengene værd for dig at købe en rådgivningstime hos en revisor eller advokat hvor i kan sidde face2face og drøfte dine planer, ønsker m.v. 

Venlig hilsen 

Mathias

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine

Jeg har selv et driftselskab (ApS), og det kan sagtens betale sig. 

Du skal bare huske:

- Revision og bank koster ca. 5-10.000 om året i alt

- Der skal betales 22% skat af overskuddet

Om det kan betale sig eller ej kan ikke altid gøres op i kroner og ører. 

ApS giver dig rigtig mange fordele, blandt andet som du selv nævner kan du spare penge op i dit selskab, og med tiden kan du vækste din forretning uden det får konsekvenser for din økonomi i hverdagen. Det er således den bedste og mest tilregnelige måde at drive det på.

Så ApS er helt klart at anbefale :)

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For lige at supplere det Thomas skriver med 22% af overskuddet....

Når et selskab har et skattepligtigt overskud (f.eks. 10.000 kr), så afregner selskabet de nævnte 22% og står dermed tilbage med 7.800.

De 7.800 kan forblive i selskabet "til evig tid" uden yderligere beskatning.

Under hensyntagen til visse krav, så kan selskabet vælge at udlodde disse penge til ejerne. I Danmark vil det være 'aktieindkomst' og de første ca 54.000 beskattes med 27% ... Totalt ender man på denne måde med 49% i skat.

   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:

For lige at supplere det Thomas skriver med 22% af overskuddet....

Når et selskab har et skattepligtigt overskud (f.eks. 10.000 kr), så afregner selskabet de nævnte 22% og står dermed tilbage med 7.800.

De 7.800 kan forblive i selskabet "til evig tid" uden yderligere beskatning.

Under hensyntagen til visse krav, så kan selskabet vælge at udlodde disse penge til ejerne. I Danmark vil det være 'aktieindkomst' og de første ca 54.000 beskattes med 27% ... Totalt ender man på denne måde med 49% i skat.

   



Ah vel ikke. Du kan da ikke lægge dem sammen - først 22% og så 27% af RESTEN 

22% af 10.000 er 2.200

27% af resterende 7.800 kr er 2.106

2.200 + 2.106 = 4.306 eller 43% ialt sådan ca svarende til bundskat

Med 42% udbytteskat bliver det ca 56% svarende til topskat og ikke 22+42 = 66%

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)