Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ved lukning af virksomhed

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle !
Jeg er en ung kvinde på 21 år, som sidste år kastede mig ud i at registrere mig som selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) Regnskab er aldrig noget jeg har været god til, så jeg kontaktede en revisor som kunne hjælpe mig.
Desværre efter mange måneders sjusk, må jeg droppe samarbejdet med ham da han aldrig er til at få fat i og jeg føler ikke at han inddrager mig i tingene. Rigtigt nok mangler jeg 2 kvartaler af moms som han har indberettet men ikke informeret mig om at jeg skal betale, og jeg er også et par måneder bagud med skat.
Lang historie kort er, at jeg simpelthen har været uheldig med revisorer sidenhen, jeg føler at der bliver talt henover hovedet på mig, og jeg er stadig bagud da min skatte og moms gæld kun er vokset. I mellemtiden går det ikke vildt godt for mig økonomisk, og jeg er nu kommet til den konklusion at jeg bare gerne vil lukke og slukke. MEN jeg har gæld, og jeg kan læse mig til at lukningen af virksomhed med gæld hedder konkurs. Jeg er ligeglad hvad det ender med, jeg skal bare ud af alt det her. Min moms gæld er ca 18.000 og skattegælden er ca. 10.000. Jeg laver ingen services i min virksomhed længere, den står ligesom bare stille, så jeg registrerer selvfølgelig heller ikke noget. Er det okay at gøre det sådan? Og så bare lave en afdragsordning med skat og moms inden jeg kan lukke firmaet? Jeg tænker at jeg trods alt skal lave en sidste momsindberetning (for de sidste 3 måneder af 2019?) og så derefter bare lade virksomheden stå som inaktiv indtil jeg er gældfri og kan lukke den. Men jeg har brug for en revisor til lige at lave den sidste moms indberetning, jeg er simpelthen bare så opgivende på det hele fordi det bare har været en ond spiral :(
Jeg håber at min indlæg giver bare lidt mening og der er råd at hente.
Venlig hilsen den forvirrede.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal givet finde en bogholder eller revisor der kan klare det her for dig, du lyder opgivende. Du har sikkert også anskaffet lidt ting - aktiver og måske varer - med momsfradrag og alt skal ud igen - sælges til andre eller dig selv - og det tror jeg ikke du klarer selv - Det skal der redegøres for i udvidet selvangivelse når du luker

Prøv feks http://tjregnskabsservice.dk/  og se om Thomas har tid.

Du kan læse om lukning og kravene her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

Du bør kontakte skat. Du er bagud med moms og skal lave en aftale - det kan man ofte  Du skriver så du mangler indberetning for sidste 3 mdr 2019 - men de er jo ikke begyndt endnu og du kan jo lukke inden, og så er det bare kvartal 1, 2 og 3 2019 du skal have indberettet og betalt

Så skriver du skat - men ikke hvordan du er bagud med skat, om den er fra 2018 - men her kan den også overføres og aftales hvis det er

Man går jo ikke konkurs med 28.000 kr gæld normalt

Du kan godt lukke og så forsat betale momsen og skatten når det er personlig virksomhed, men få fat i en der kan hjælpe dig. Du bliver talt hen over hovedet, men virker også til at være så usikker, at det let sker, det skal bare ikke betyder at du kommer i vanskeligheder, for så må den der hjælper være ekstra omhyggelig - dog har denne jo lavet momsindberetninger, og givet dig, og så udgået fra, at du betalte, det kan revisor jo trods alt normalt ikke gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

denforvirrede55:
Jeg er en ung kvinde på 21 år, som sidste år kastede mig ud i at registrere mig som selvstændig (enkeltmandsvirksomhed)

Som enkeltmandsvirksomhed så er der ikke forskel på dig og firma. Som John siger så få fat i en bogholder - de er ikke særlig dyre og kan hjælpe dig meget. Jeg kan ikke gennemskue om du har gæld fordi du ikke har betalt skat, eller fordi du har gæld til andre, men hvis det er tab i virksomheden kan du få fradrag i lønmodtagerindkomst senere.

Det er flot at du har prøvet, og det er sørgeligt at du som så mange andre ikke har fået noget godt ud af det.

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rater af moms og skat som jeg har været bagud som jeg mener som gæld :) hvad forklarer man bogholderen at man skal have hjælp til? Har svært ved at italesætte det hvis det giver mening...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du siger du skal have hjælp til at lukke din enkeltmands virksomhed - få afsluttet så alle aktiver og varer er ude igen og sidste moms indberettet + afslutningsregnskab til skat OG - du vil have hjælp til aftale med skat og moms for rater af begge dele som du er bagud med. 

I princip burde den revisor eller hvad det er, som har lavet dit regnskab og indberettet din moms, let kunne tage den og være billigst fordi denne er inde i firmaet allerede og jo har lavet momsindberetning OK osv - men ellers prøv Thomas som er god og ikke dyr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for dit svar.
Jeg vil prøve at kontakte ham Thomas. Jeg har ikke nogen revisor eller bogholder pt.

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har snakket med skat og de har sagt at jeg bare skal lukke firmaet eftersom det er enkeltmands, så hænger jeg jo personligt på gælden hvilket også er helt fint. Men kan jeg så godt lave sidste momsindberetning her til december hvis jeg lukker det ned nu? Mangler kun lige det sidste kvartal

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

OG min virksomhed er blevet ændret til PMV! Det sagde hende fra skat at jeg skulle gøre så jeg ikke behøvede at nulindberette for fremtiden (eftersom jeg ikke har noget salg) men derfor skal der jo stadig lige være en sidste kvartalsvis indberetning, som sagt ville jeg bare spørge om jeg stadig kan gøre det her til december hvis jeg lukker virksomheden på virk idag.
Har oprettet afdragsordning på min gamle moms :) de var så søde inde hos skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

usædvanligt lige at kunne omdanne til PMV men det lyder så bare fint. Forstår ikke det med sidste kvartal - det er jo ikke begyndt før 1/10 og har du nu PMV så har du jo ikke moms og må mangle 3. kvartal 1/7 til 30/9 

Bare vær sikker på du faktisk HAR fået ændret til PMV = uden moms mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm nu bliver jeg i tvivl, kan du forklare hvornår momsen går...
Jan
Feb
Mart = 1 kvartal? Osv... for hvis man betaler bagud så mangler jeg vel stadig? Er der nogen steder man kan se på skat.dk om man mangler noget? Ej nu forvirrer jeg også mig selv..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)