Hej Alle |
I værste fald politianmelder ham vel for tyveri af firmaets ting - hvis man kan bevise han har modtaget dem som firmaets med krav om tilbagelevering.
vh John Hannover
Hej Alle |
I værste fald politianmelder ham vel for tyveri af firmaets ting - hvis man kan bevise han har modtaget dem som firmaets med krav om tilbagelevering. vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
I første omgang bør du sende ham et brev, hvor du beder ham tilbagelevere virksomhedens ting inden for en rimelig frist. Eks. 10 dage efter modtagelse af brevet. Send brevet med afleveringsattest af hensyn til evt. senere dokumentation. Herefter kan du sende ham et krav om betaling for de ting han har beholdt. Igen med afleveringsattest af hensyn til senere dokumentation. Betaler han ikke kan du sende kravet til inkasso. Gør han indsigelse kan du tage sagen videre til domstolene. Evt. som småsag uden brug af advokat. --- Vær opmærksom på at du kan stå dårligt, hvis du ikke har et dokument, som han har underskrevet for modtagelse af de ting han har fået udleveret. --- Politianmeldelse er et dårligt forslag, da du skal forvente politiet afviser sagen og henviser til civilt søgsmål. Der er trods alt tale om ting han har fået udleveret og ikke ting han har stjålet. |
tiderne kan være skiftet - men jeg fik hjælp omg for 8 år siden fra politi til medarbejder der ikke ville aflevere en udleveret computertype - tilbudsmaskine special kodet. Helt enig i rekomanderet brev og at det er lidt sværere hvis man ikke har bevis for at der er udleveret noget og /eller der kan være diskussion om pris/værdi hvis tingen er bortkommet/ødelagt vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Politiet har i dag langt fra nok ressourcer til at behandle alle sager. Det betyder at mange anmeldelser henlægges uden efterforskning. En sag som denne vil politiet med garanti ikke prioritere ret højt, så der er stor risiko for at trådstarter ikke får noget ud af anmeldelsen. Er værdien stor nok til det giver mening at bruge tid og penge på det, er det langt mere effektivt at sende et krav om betaling / erstatning. --- I 2018 var der i danmark 88.301 anmeldelser af tyveri, som ikke endte med en sigtelse. I de sager, der førte til en afgørelse, var der en gennemsnitlig behandlingstid på 315 dage. Trådstarter skal derfor være ualmindelig heldig, hvis politiet løser problemet på et par dage. |
det har du sikkert ret i men de der 88.301 anmeldelse var jo til 99% sikkert uden navn på tyven - så det er lidt statistik sjov - som en bikini - viser en del men skjuler det væsentlige ![]() vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det kan være vi er heldige at trådstarter senere skriver hvordan det er gået. ---
Det er brugstyveri, som politiet prioriterer højere, straffes efter en anden §, ikke er med i de tal jeg oplyste og hvor dobbelt så mange af sagerne i % opklares. John, næste gang du er i København, så prøv at spørge en butikschef / souschef i et supermarked, hvor mange butikstyve de tager om ugen, hvor mange af dem der er gengangere og hvordan sådanne forløb behandles af politiet. :-) |