Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - pay per lead!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har siddet og kigget lidt på affiliate marketing og er faldet over "pay per lead" som bla. kan bruges til at få brugere til at tilmelde sig nyhedsbreve fra sin affiliate partner! 

Jeg er i gang med at lave en e-bog og mit spørgsmål er i den forbindelse. I stedet for at brugeren rent fysisk skal til ind og tilmelde sig nyhedsbrevet inden de får e-bogen tilsendt, kan man så gøre sådan at man skriver i betingelserne at ved at downloade e-bogen giver man samtidig samtykke til at man også tilmelder sig nyhedsbrevet for partneren - så det kan ske automatisk uden brugeren selv fysisk skal gøre det!

Jeg ved det teknisk kan lade sig gøre, men kan man også gøre det lovligt?


Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mille,

Nej og ja. Du må ikke, som du selv foreslår bare skrive det ind i betingelserne. Brugeren skal aktivt gå ind og sige ja tak til nyhedsbrevet. Desuden skal din partners virksomhed stå skrevet ved, så de ved hvem der kommer til at kontakte dem.

Et par andre regler gør sig også gældende, for indhente af samtykke til elektroniske henvendelser. Du kan læse mere om reglerne hos forbrugerombudsmanden.

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/lovligt-samtykke/

Mvh

Emil
Adm. direktør hos Egus
Tilmeldt 11. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for et hurtigt og meget brugbart svar! 

Er det en advokat jeg skal have fat i til at hjælpe mig med at udarbejde denne samtykke, eller er der en anden faggruppe som er bedre til lige præcis dette område? 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan godt skrive at brugeren ved tilmelding til din e-bog samtidigt tilmelder sig til dine partners nyhedsbreve.

Flere virksomheder anvender allerede dette setup i forbindelse med indsamling af såkaldte coreg email adresser, som så vidergives til partnere som betaler per e-mail adresse. Eksempler på sådanne er konkurrencer med budskabet: "Vil du vinde et års forbrug af bensin" eller "vil du vinde en rejse for 2 til Maldiverne".

Kan du risikere at blive gransket af forbrugerombbudsmanden: JA (specielt hvis du ikke meget tydeligt gør folk, som tilmelder sig, opmærksom på at de samtidigt tilmelder sig til andre virksomheders nyhedsbreve.

Kan du risikere at bruge flere penge på advokater (t/c + evt. forsvar) end du får ind på leads: JA

Kan du risikere at dem, som skal betale dig for leads, bliver knotne over høj churn og nægter at udbetale provision til dig: JA

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mille,

Hvis du gerne vil sikre dig juridisk, så ville det være en advokat du skulle have fat i, ja.

Det burde dog være til at skrive selv, hvis du blot er opmærksom på den lovgivning, som du kan læse om hos forbrugerombudsmanden. Altså både tydeligt skriver hyppighed af kontakt, hvordan de vil kontaktes, det firma der vil kontakte osv.

Efterfølgende problemstillinger som Sirene nævner, er så en anden sag. F.eks. kunne folk stadig være utilfredse med skiltningen heraf. Jeg ville derfor sørge for at gøre det meget tydeligt.

Mvh

Emil
Adm. direktør hos Egus
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for linket. Det var meget brugbart!

Jeg har kigget lidt på hele co-registration-branchen og kan se at der i udlandet er store virksomheder som skaber forbindelser mellem publisher og advertisers inden for Co-registration- ved du om det er noget vi har i Danmark også? 
Jeg har tjekket dit link ud og kan se at den er skabt af smartresponse, så tænker at de er lidt i samme boldgade, vil prøve at tage kontakt til dem. Men kender du andre virksomheder?

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mille_Han:

Hej Aminoer

Jeg har siddet og kigget lidt på affiliate marketing og er faldet over "pay per lead" som bla. kan bruges til at få brugere til at tilmelde sig nyhedsbreve fra sin affiliate partner! 

Jeg er i gang med at lave en e-bog og mit spørgsmål er i den forbindelse. I stedet for at brugeren rent fysisk skal til ind og tilmelde sig nyhedsbrevet inden de får e-bogen tilsendt, kan man så gøre sådan at man skriver i betingelserne at ved at downloade e-bogen giver man samtidig samtykke til at man også tilmelder sig nyhedsbrevet for partneren - så det kan ske automatisk uden brugeren selv fysisk skal gøre det!

Jeg ved det teknisk kan lade sig gøre, men kan man også gøre det lovligt?


Jeg ville gøre det at jeg som en del af processen for at få tilsendt e-bogen, inkluderer en form de skal udfylde med deres email. På den måde står det klart og tydeligt, og kunden ved hvad de går ind til. Tror måske lidt det kan "skræmme" folk at man sætter det op på den anden måde. 

Blot mine to cents :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)