Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VIKARBUREAU - Hvordan?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg vil rigtig gerne starte et vikarbureau indenfor industri, lager og håndværker fagene. Har tænkt at rekruttere arbejdskraft blandt studerende og fra EU-lande. 

Nogen der ligger inde med en formel for at starte virksomheden ift. forsikring, pension, løn m.m.

1. Hvem og hvad skal forsikres?

2. Udbetaling af løn, hvem kan stå for det?

Er nybegynder men har kapital til at sætte noget i værk.

Venlig hilsen

Hammarskjold

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

følger

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Der findes en masse løn systemer du kan bruge bare prøv at google løn udbetalingssystem.

2. Arbejdsskadeforsikring er ihvertfald lov pligtig men jeg ved ikke om du skal bruge den når de ikke arbejder derfor vent på andre der kan svare på det...

Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

OK TAK.

Så endelig kan jeg få tilknyttet en hær af EU borger, studerende og andre menige borger som skrives op ved mit vikarbureau. Derefter sender jeg dem ud (skal ha tegnet en arbejdsskadeforsikring og hvad mere?). De får minimumslønnen 110-111 kroner for at rende rundt og pakke på et hundekoldt lager, jeg tjener 100 kroner i timen på dem... De får deres løn hver 14. dag. 

Jeg lejer et billigt kontor i en forstad til en Jysk produktionsmotor og så spiller det? 

Er der noget jeg glemmer i hele det her drømme scenarie? 

JA OK

- Hvis de ikke møder til aftalen osv.... osv... Men ren juridisk, hvad skal jeg være særlig opmærksom på?

Hilsen Hammarskjold

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Juridisk kan du ikke bare give dem en lavere løn end dem som allerede arbejder på en given arbejdsplads, hvilket er her filmen knækker. Endvidere kan du heller ikke undgå, at arbejdsgiveren ansætter dem selv og så er du ude af billedet. Og nej, du må ikke indgå en klausul, der tilsiger, at han skal betale dig en bod, såfremt han ansætter dem. Det er direkte ulovligt. 

Se mere herom i vikarloven eller søg på sager på google

Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gallup

 Har ikke nogle intentioner om at bryde nogle love men prøver blot at danne mig et overblik. 

Hvad anbefale du at jeg gør? 1. Åbner en hjemmeside og stifter et CVR nummer - 2. Få fat i nogle virksomheder som vil have vikarer og sætter ellers igang? 

Hvad skal man f.eks tag i procenter for en times arbejde. Hvis nu vikaren får 130,75;- i timen, er der nogle grænser for hvor meget jeg må tag?

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså der er jo ingen grænser for hvad du må tage i timepris overfor dine kunder. Du kan tage 1000 kr i timen hvis du har lyst. MEN så får du sgu nok ikke så mange kunder i biksen :-) Men det er ikke anderledes i din branche i forhold til alt anden. Du skal sætte dig og finde ud af hvad dine udgifter er, bil, pc, forsikringer o.s.v dem skal du have dækket ind i din(vikarens) timepris. Finten ved et vikarbureau er jo at vikaren skal tjene DIN løn også ! D.v.s at jo flere du kan få i arbejde, jo mindre kan du egentlig tage i timepris. Hvad du betaler dine folk er jo også en sag mellem dig og dem. Hvis de er tilfredse med at få 50 kr i timen, jamen så er der ikke noget der forhindre dig i det. I disse tider for du nok bare ikke ret mange til at arbejde for ret meget mindre end 170 i timen i byggebranchen !

vh

michael

Tilmeldt 10. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit udførlige svar Michael.
Hvad vil du selv tag for en ufaglært der skal rende rundt og plukke/pakke på et hundekoldt lager i udkanten af en jysk by?
Lad os sige de få 130;-. Hvor skal man så ligge sit niveau?

Jeg ved at de store vikarbureauer f.eks JKS rekruttere fra Polen. Kan man ikke tag på jobmesse i Polen og hente en hær af stærke mænd herop. Hvad kunne udfordringer være der?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christensen,

Jeg har læst den spændende tråd.

Jeg ved en del om vikarbranchen og vil gerne i kontakt med dig.

Kan du ringe til mig på 28 89 23 45

Med venlig hilsen

Jesper Møller

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)