Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte og løn med bagudvirkende kraft

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi ejer ønsker at vide hvor meget han kan udbetale nu og her :) 

Flytning af likviditet. 

John og Jesper kom med en fint løsningsforslag, hvorefter at jeg tilføjede en løsning til. 

En løsning hvis han vil udbetale meget nu og her grundet god likviditet, uden at betale for meget i skat

Og så startede diskussionen hvorvidt at det var åndssvagt eller ej, simpelt fordi i tænker til regressionsgrænsen og udover det (uden at blive beskattet af de 42%)

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har givet jeg ret hele vejen og sagt vi er enige om at hvis det hele skal ud privat nu og her, så er holding fuldstændigt ligegyldigt! Okay, så langt så godt.

Det forslag jeg kom med, er hvis hele beløbet IKKE behøver komme ud nu privat, men han gerne vil have udbyttet "et sted" , altså væk fra driften, mens likviditeten er god, så er det da smartere at flytte det til et holding, og så udbetale 54.000kr årligt, fra holding?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias.kalundborg:

Okay, tråden køre helt ved siden af hinanden nu!

Det kan du kun takke dig selv for.

Mathias.kalundborg:

Som jeg har skrevet flere gange, så er det 27% pr. år ja!

Men det som jeg skriver er at man i holding kan udlodde 27% pr. år, over flere år og dermed udligne skatten, så du aldrig skal betale de 42%.

Ejer ønsker simpelt at vide hvor meget han her og NU kan udbetale uden de store skattemæssige konsekvenser. 

Der er to løsninger: den ene som vi er enige i. Alt betales privat nu og her = 27%-42%. 

Og den vi ikke er med holding (skatteudjævning ( af de 42%): 
Kort:

År 1

Udnytte drift til holding: 300.000kr 

Udbytte til privat fra holding: 54.000kr

Skatteprocent 27%

År 2-

Rest udbytte fra år 1: 246.000kr

Udbytte til privat fra holding: 54.000kr

Skatteprocent 27%

Osv.

Nu udstiller du jo netop hvorfor der ikke er behov for et holding.

 

År 1:

Udlodde 54 t.kr. fra drift - skattesats 27%

År 2:

Udlodde 54 t.kr. fra drift - skattesats 27%

Osv.

 

Det giver jo ingen værdi at flytte 300 t.kr. fra drift til holding, når det eneste der skal ske er udlodning op til progressionsgrænsen. Som sagt hele tiden, det kan man lige så godt gøre i drift.

Mathias.kalundborg:

Det forslag jeg kom med, er hvis hele beløbet IKKE behøver komme ud nu privat, men han gerne vil have udbyttet "et sted" , altså væk fra driften, mens likviditeten er god, så er det da smartere at flytte det til et holding, og så udbetale 54.000kr årligt, fra holding?

Alle kan opstille en masse forudsætninger, også lave en "god" løsning derfra.

 

Læs trådstarters oprindelige indlæg - intet om at ville flytte penge fra drift, blot "skattemæssige konsekvenser".

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis ;) 
læs tråden 
"

Hej, jeg har i nogle år ikke udbetalt løn eller udbytte til mig selv fordi jeg ikke har haft behov for det.

Kan jeg gøre brug af det "fribeløb" eller hvad man skal kalde det nu? således at jeg kan udbetale et større beløb nu uden at at det har nogen skattemæssige konsekvenser?"

Vi er ikke uenige i løsningsforslag 1

1. Løsningsforslag vi alle er enige om, udbetal 54.000kr årligt fra drift

Men lad vær med at komme og fortæl mig at model 2 er forkert. Det er vel fint nok at præsentere ejer for at der er mere end en mulighed for udbetaling af udbytte, såfremt at han ønsker at betale mere end 54.000kr. (likvididetsoverførsel fra drift til holding) Jeres forslag er jo også blot bygget på antagelse af at "et større beløb "nu og her"=maks 54.000kr" ;) 

Så lad os nu bare droppe diskussionen.  OG lade ejer vide at hele spørgsmålet afhænger af hvad "et større beløb nu og her"er. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias.kalundborg:

Så lad os nu bare droppe diskussionen.  OG lade ejer vide at hele spørgsmålet afhænger af hvad "et større beløb nu og her"er. 

ah - men du har forklaret dig meget vanskeligt - for mig uforståeligt - stadigt. 

Ja han kan sagtens tage 27% udbytte hvert år fra drift ELLER holding - det er ligemeget.

Hvorfor han så skulle tage op til 27% grænsen til sig selv og - likvidt flytte noget mere op som udbytte til holding giver slet ikke nogen form for skatte eller anden forden - ud over kreditor beskyttelse. Der ER ikke en besparelse i skat - nu eller senere - eller udskydelse - ved at flytte udbytte til holding - 

Eneste fordel ved evt at tage det som et tilgodehavende - er at beløbet efter skat så likvidt stadigt er i drift - hvilket vi ikke aner om trådstarter har behov for. 

tro os trådstarter - du kan ikke gøre noget ved det bagudrettede ud over evt ekstraordinært udbytte nu - med mellembalance osv - og så fremover hæve løn til topskattegrænsen og udbytte til 27% grænsen derefter - og - hipper som happer da det svarer til topskat (og Socialdemokratiet vil hæve 42% til 45% og er man sikker på det, så kan det være fordel at tage til 42% i år også, men det er en anden sag - vi ved ikke om de radikale er med og det behøves vist)

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)