Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man nægte fortrydelsesret overfor private pr. telefon?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Jeg sad lige og diskuterede med en kammerat, hvis kæreste havde kontaktet familietestamente.dk og spurgt ad til testamente mm. Herunder snakker de frem og tilbage, og hun bliver efterfølgende tilsendt mail & faktura før arbejdet påbegyndes (udfyldelse af dokumenter mm). Hun er blot blevet tilsendt standard-dokumenter, der er forudfyldt med navn, cpr-nr. mm. I mailen fremgår det, at der ingen fortrydelsesret er overhovedet (blev hun ikke gjort opmærksom på i telefonen ifølge hende selv).

Er den gangbar overfor en privat person?

Jeg mener jo selv, at det lyder meget mærkeligt, men de er jo jurister, og burde da om nogle vide hvad der er korrekt. :)

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kæresten har kontaktet DEM og hvad der så er aftalt der er jo afgørende - men hvis der er rådgivet og så sagt ja til at få lavet arbejdet, så er der jo ikke som sådan fortrydelsesret. Mere tror jeg ikke nogen kan sige ud fra det du beskriver.
Der er ikke fortrydelsesret hvis man ringer til en advokat eller andre og sætter noget igang og laver en aftale

 
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

RoomForMore.dk:

Hej Amino'er

Jeg sad lige og diskuterede med en kammerat, hvis kæreste havde kontaktet familietestamente.dk og spurgt ad til testamente mm. Herunder snakker de frem og tilbage, og hun bliver efterfølgende tilsendt mail & faktura før arbejdet påbegyndes (udfyldelse af dokumenter mm). Hun er blot blevet tilsendt standard-dokumenter, der er forudfyldt med navn, cpr-nr. mm. I mailen fremgår det, at der ingen fortrydelsesret er overhovedet (blev hun ikke gjort opmærksom på i telefonen ifølge hende selv).

Er den gangbar overfor en privat person?

Jeg mener jo selv, at det lyder meget mærkeligt, men de er jo jurister, og burde da om nogle vide hvad der er korrekt. :)

Mvh.

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan man som person kan aktivere andre mennesker, bede dem om råd og vejledning, bruge deres tid og modtage deres rådgivning - og så seriøst sidde og mene, at man skal have krav på fortrydelsesret?

Der er kun en ting at sige: Hvordan ville du have det, hvis du lavede et stykke arbejde for nogen - og de så mente at de kunne fortryde og du dermed ikke skulle have betaling for dit arbejde?

Jeg er nysgerrig på svaret.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Arbejdet er ikke udført, hvis det gælder udarbejdelse af testamente. Der er fremsendt papirer til udfyldelse. Når sagføreren har de udfyldte papirer kan arbejdet med oprettelse af testamente (tinglysning?) foretages, det er arbejdet, og den del som betales for.

Flemming, hvis du har en håndværker ude og give tilbud på et stykke arbejde, så betaler du ikke for rådgivningen og udfærdigelse af tilbud. Hvis du går i Bauhaus og får rådgivning om skruer til Fermacellplader* så betaler du for skruerne, og ikke rådgivningen.

* Hvis Fermacellplader monteres på træforskalling eller andet levende materiale, anbefales brug af klæbefuge.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

M. S.:

Arbejdet er ikke udført, hvis det gælder udarbejdelse af testamente. Der er fremsendt papirer til udfyldelse. Når sagføreren har de udfyldte papirer kan arbejdet med oprettelse af testamente (tinglysning?) foretages, det er arbejdet, og den del som betales for.

Flemming, hvis du har en håndværker ude og give tilbud på et stykke arbejde, så betaler du ikke for rådgivningen og udfærdigelse af tilbud. Hvis du går i Bauhaus og får rådgivning om skruer til Fermacellplader* så betaler du for skruerne, og ikke rådgivningen.

* Hvis Fermacellplader monteres på træforskalling eller andet levende materiale, anbefales brug af klæbefuge.

Det har intet at gøre med, hvorvidt det er udført eller ej.

Hvis man modtager en faktura, så er det fordi man per telefon har accepteret og bedt om at tingene sættes igang. Ingen erhvervsdrivende må skrive en faktura uden forudgående accept.

Selvfølgelig oplyses man ikke om "ingen fortrydelsesret" per telefon, da det jo er soleklart, at man er ved at indgå en aftale. Der er heller ikke fortrydelsesret i den fysiske handel i butikker, medmindre at butikken udtrykkeligt har skiltet med det eller skrevet det i sine handelsbetingelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke lige se sammenligning med håndværker ude og give tilbud nødvendigvis. Det hele afhænger af ting vi ikke ved og derfor ikke kan være sikre på, men der kan jo sagtens være givet en masse rådgivning om testamentet-  mindste arv, skilsmissesæreje osv og være aftalt, at det koster et eller andet - og så sendes et testamente som nu skal udfyldes med navn osv - og retur, hvorefter resten kan laves.

Det KAN da sagtens være en aftale at man betaler for den rådgivning - ganske som det kan være en gratis, vi aner det ikke. Man kan jo høre juristen hvor fra man har accepteret - men normalt vil man være orienteret om, at man betaler for den rådgivning man får og for fremsendelse af div materiale - Det er ikke usædvanligt at en lidt længere telefonsamtale med evt konkrete råd fører til indgåelse af aftale betaling - som ikke kan fortrydes - rådgivningen ER jo netop givet konkret

Tal med juristen og hør hvor I har bekræftet at det var en aftale - der er jo også den mulighed at de så siger, de frafalder - men ofte optages den type samtaler helt lovligt og vil kunne vise et OK

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Flemming, du kan sammenligne det med en håndværker, som rådgiver og efterfølgende giver et tilbud på et stykke arbejde.
En anden sammenligning kunne være en håndværker som kører ud til en potentiel kunde, og måler op førend et tilbud gives.
Alternativt kan du sammenligne med en håndværker, som giver et tilbud på løsning af en opgave. Selve tilbudsdelen faktureres ikke men er en del af at skaffe sig kunder.
Jeg har hørt telefonsamtalen, og det står klart at både John og Flemming tager fejl i den jer sammenhæng. Faktisk kan i sammenligne med en håndværker...

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:
Jeg har hørt telefonsamtalen, og det står klart at både John og Flemming tager fejl i den jer sammenhæng. Faktisk kan i sammenligne med en håndværker...
jamen så har du jo en fordel frem for os - og så kan du jo garantere at der ikke er noget at komme efter. Var det ikke smart at sige det fra starten frem for altid at være gamle mr modsat?

Du garanterer så bare trådstarter at der ikke er noget at komme efter og kan givet med juridisk viden sige OM samtalen ikke giver ret til betaling. VILDT, at DU har hørt samtalen, den må trådstarter jo have optaget - VILD sag ikke at sige det fra start fra trådstartet, at samtalen er optaget????  Sagt ud fra alm fornuft - lyder ikke helt sandt - men HAR du hørt den - så er det jo specielt - og har du ikke - så er du jo ren løgner og hvis jeg får klart, at du IKKE har hørt hele samtalen, vil jeg referer til denne tråd i alle fremtidige MS svar - for bare LIDT ærlighed må vi have MEN  HAR du hørt samtalen, så er det klart du svarer på helt andet grundlag end vi andre.


Kan vi få en transskription af samtalen her  - eller påtager du dig betalingsansvar her ved din "dom" så du dækker trådstarter ved din eneviden?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal læse svar i den kontekst de er givet.
Mit svar, som indeholdt samme sammenligning tre gange, var en refleksion på Flemmings torskedumme udmelding.
Hvis du læser i den sammenhæng kan du vist godt se, at der er tale om en fortsættelse af noget forblommet sludder, med anvendt tyk sarkasme.

Man har ikke købspligt ved rådgivning i et byggemarked, vel?!?

Man kan godt ringe til en advokat og spørge om muligheder for udfærdigelse af testamente uden at
betale advokaten for at tale i telefon, ik?!?

Jeg ville have dækket alle omkostninger for alle vedrørende alt, men tildelinger af 1 stjerne for et indlæg og en seriøsitet, som jeg virkelig havde forventet mere af, har reverseret den beslutning.


Side 1 ud af 2 (14 indlæg)