vi er et lille firma som har 4 ansatte. Jeg vil gerne vide hvordan jeg skal forholde mig til beskyttelse af personlige oplysninger for vores medarbejdere hvordan skal jeg opbevare oplysningerne Mvh. Nj-multiservice Att.Natasja |
Du er lidt bagud med at undersøge dette, Natasja.
Jeg går ud fra at du har søgt på nettet og fundet oplysninger på bl.a. Datatilsynets hjemmeside. Men det er også noget af en mundfuld at skulle igennem.
Ase har lavet en meget god vejledning og hvis du er medlem af dem, kunne du jo også stille uddybende spørgsmål til dem: https://www.ase.dk/nyheder/2018/nu-skal-der-styr-paa-dine-ansattes-data
Det er vel underforstået, at man OPBEVARER sine mapper med oplysninger i rum/skabe, der ikke er umiddelbart tilgængelige for enhver - og at data i pc'en som minimum er beskyttet med kodeord osv.
Ligeledes at oplysninger om medarbejdere slettes, når man ikke længere har brug for dem.